La vaga de controladors aeris a França, que ja va cancel·lar ahir un vol d'arribada i un de sortida de l'aeroport de Girona, obligarà avui a suspendre vuit sortides i vuit arribades des de l'aeròdrom gironí.

Si ahir van ser cancel·lats un vol Girona-París i un altre París-Girona de Ryanair, avui no s'enlairaran els vols de la mateixa companyis que havien de sortir de Girona cap a Bolonya, Dusseldorf. Glasgow, Hamburg, Kaunas, Roma i dos a París. D'igual forma queden anul·lats els vuit que havien de sortir d'aquestes mateixes ciutats cap a Girona.

El fet que la vaga comencés a les sis de la tarda, va fer que ahir les incidències fossin molt menors a les esperades avui, quan no només es veuran afectats els vols procedents de França -o amb destinació a aquest país- sinó també els procedents d'altres països que havien de creuar l'espai aeri francès.

A banda d'aquestes cancel·lacions, és més que probable que hi hagi retards en diversos vols durant tot el dia d'avui.

Està previst que la vaga dels controladors francesos es perllongui només durant unes hores de demà, així que les incidències en els vols seran molt menors a les d'avui.

Els passatgers afectats per alguna cancel·lació poden canviar gratuïtament el bitllet per al següent vol, o sol·licitar el reemborsament del vol no utilitzat.

Altres aeroports afectats

De fet, la vaga a França és del sector públic en general, però s'hi han sumat diversos sindicats de controladors aeris.

La Direcció General d'Aviació Civil de França (DGAC) va advertir ahir que l'atur, convocat entre les sis de la tarda d'ahir i les set del matí de demà, pot pertorbar el trànsit a l'espai aeri francès i en els aeroports. En aquest sentit, va demanar a les aerolínies que redueixin en un 25% la programació en els aeroports Charles De Gaulle i Orly durant el 7 de setembre.

No només Girona es veu afectada, sinó que ho estan la majoria d'aeroports espanyols. Les companyies tenen previst, per exemple, cancel·lar avui ?almenys 14 vols entre Barajas i diferents aeroports francesos.

Al marge d'aquests vols, la vaga pot provocar també retards en les connexions entre Espanya i diferents punts d'Europa degut a les demores que es poden registrar en els sobrevols de l'espai aeri gal, així com causar trastorns en les rotacions d'avions i tripulacions de les companyies.