El Ripollès aconsegueix abaixar un 1,8 per cent la recollida d´escombraries

Durant l'actual mandat
els rebuts per aquest
servei han tingut pujades globals del 25 per cent

 

RIPOLL |XAVIER VALERI El Consell d'Alcaldes del Ripollès ha anunciat, en roda de premsa, que ha aconseguit una rebaixa de la taxa d'escombraries dels ajuntaments d'un 1,8% de mitjana. El president del Consell Comarcal, Enric Pérez (PSC), es va felicitar de la futura disminució global de la taxa. La causa de la rebaixa és gràcies a la previsió de rebaixa de 94.000 euros anuals del cost de manteniment de l'abocador clausurat de Les Lloses, que el 2010 ha estat de 252.000 euros i que s'explica pel fet de traspassar el tractament de lixiviats a l'abocador d'Orís a Osona.
La reducció de l'1,8% arriba al final d'un mandat, en què el Ripollès ha patit els increments pel servei de recollida d'escombraries més grans de la seva història. El 15 d'octubre del 2008, el Consell d'Alcaldes va anunciar una mitjana d'increments del 25%. El motiu principal que van al·legar va ser que el tancament de l'abocador de les Lloses havia propiciat una renegociació del conveni per part de l'empresa Vigfa Residus. Van enumerar com a altres factors de l'augment l'increment de salaris (3%), la taxa per abocar matèria orgànica en abocador (1%), i l'increment de l'IPC (5%).
En l'àmbit individual, l'augment del rebut va ser causa de polèmica a Ripoll i Campdevànol. En aquestes dues localitats augments superiors al 25% van suposar part dels enfrontaments dialèctics a la sala de plens més importants de l'actual mandat.
Pérez, en nota de premsa, ha explicat que després de dos anys de converses amb el Consell Comarcal d'Osona i de l'ampliació de la planta a partir de l'octubre l'empresa concessionària podrà dur els lixiviats al costat del Ripollès. Així, l'estalvi motivat per la reducció del cost dels transport i del preu deltractament es traduirà en la reducció de la taxa dels ajuntaments, que en general baixarà. El Consell d'alcaldes ha posat com a exemple el 12% de Toses (153 habitants),i el 0,2% de Ripoll (11.057 habitants). També, preveuen que hi hagi municipis que no facin canvis.
A partir de la rebaixa aconseguida en el transport de lixiviats, segons Pérez, serà cada ajuntament el que haurà de decidir si l'aplica directamenrt a la factura de l'usuari o si, en canvi, l'aprofita en serveis. Pérez ha destacat que la comarca va pel bon camí. "Ja que s'ha estabilitzat amb tendència a la baixa la recollida del rebuig i en contra augmenta els volums de la recollida selectiva.
La rebaixa hauria estat superior a l'1,8% si no s'haguessin incrementat un 6% les depeses d'augment del preu d'entrada a l'abocador i a les plantes de tractament.

  HEMEROTECA
El trànsit
AmpliarAmpliar informació
El trànsit a la ciutat
AmpliarAmpliar informació

 
GUIA DE ROSES
 
Tota la actualitat rosinca i de l'Alt Empordà en un sol portal.
Notícies - Agenda - Cinema - Empreses

Canal de sorteigs

sorteigs de la loteria i la travessa

Loteries i apostes

Consulta els resultats dels principals sorteigs de la loteria i la travessa.

Font:

 

  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Regió 7 | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya