El Col·legi d'Enginyers de Camins, Canals i Ports de Catalunya considera que el desdoblament de la N-II per les comarques de Girona no és prioritari un cop es finalitzi l'ampliació de l'autopista, AP-7. En el tram gironí de la N-II han mort 30 persones en accidents de trànsit en un any i nou mesos (18 víctimes el 2009 i 12 el 2010). La seva posició respecte a aquesta infraestructura es va fer pública ahir després de presentar els informes sobre Infraestructures del Transport i d'Ordenació del Territori corresponents a l'any 2010.

El document fa un seguiment de l'estat d'execució de les principals obres viàries de Catalunya però pel seu caràcter estratègic destaca les de l'AP-7 i la N-II a Girona, entre altres. Respecte a això apunten que "l'ampliació del tercer carril de l'AP-7 i la circumval·lació de Girona, ja ha estat licitada en tots els seus trams i es preveu qe finalitzin el tercer trimestre de 2001". Per contra -afegeixen en l'escrit- "han passat més de 15 anys des que s'iniciaren els primers tràmits pel desdoblament de la N-II i la seva justificació perd rellevància davant l'augment de capacitat de l'autopista paral·lela". Les actuacions que el Col·legi considera importants per impulsar els propers anys són l'enllaç de l'A-2 i l'AP-7 a Castellbisbal, la C-25, integrar la B-40 com a part del corredor Mediterrani i millorar el manteniment i la seguretat a la xarxa viària intermèdia. D'altra banda, respecte a la xarxa viària, afirmen que és "una peça cabdal per a la connectivitat del país" la inclusió com a eix estratègic en àmbit estatal el corredor mediterrani". Mentre que en l'àmbit europeu consideren que és "urgent i imprescindible que la Unió Europea declari l'Eix Mediterrani ferroviari entre València i Montpeller com a eix prioritari en l'actual revisió de la Xarxa Transeuropea de Transports.

Finalment, pel que fa a la política aeroportuària, el Col·legi demana que es materialitzi "el nou model de gestió descentralitzada i la transferència dels de Girona, Reus i Sabadell".