Convergència i Unió reclamarà avui en el Ple del Congrés la gestió dels aeroports catalans de Girona, Reus i Sabadell i una participació determinant a l'aeroport de Barcelon, El Prat. El portaveu de Foment del grup parlamentari català al Congrés i l'encarregat de defensar la iniciativa, Pere Macias, ja havia recordat prèviament que aquestes mesures formen part del Pla d'Aeroports presentat l'any 2007 per la Generalitat de Catalunya, malgrat que les decisions definitives del seu compliment corresponen al Govern de l'Estat espanyol.

Macias va denunciar que "tot i els reiterats anuncis ministerials, el traspàs competencial no avança". Les seves declaracions no es van aturar aquí, ja que també va advertir que "la cessió de la gestió dels aeroports de Girona i Reus no està a l'agenda de la comissió mixta formada per l'Estat i la Generalitat".

D'altra banda, el diputat català va lamentar que "no només s'ha endarrerit més de dos anys la seva posada en marxa, sinó que s'ha associat una nova problemàtica com és la firma d'acords bilaterals de l'Estat amb tercers països que frenen els vols internacionals a l'aeroport de Barcelona, El Prat".

Una política liberalitzadora

Els reclams de CiU aniran encaminats a "garantir que les companyies estrangeres puguin triar, lliurement, l'aeroport espanyol de destinació, tant si és de titularitat estatal com de titularitat autonòmica". En aquest sentit, la proposició defensada pel partit nacionalista català estableix, textualment, "continuar impulsant una política liberalitzadora i d'obertura dels mercats aeris a tercers països, amb l'objectiu de facilitar que les companyies puguin desenvolupar nous fluxos de tràfic internacional". Els propòsits de CiU persegueixen, també, "portar a terme amb el menor temps possible la reforma del model de gestió del sistema aeroportuari".