"El nostre objectiu sempre ha estat arribar a crear una marca de creuers Costa Brava i ara hem fet un pas més per aconseguir-ho". Amb aquestes declaracions, l'alcaldessa de Roses, Magda Casamitjana (PSC), va expressar ahir la seva satisfacció pel conveni que van signar amb Port de la Generalitat, el Patronat de Turisme, la Cambra de Comerç de Girona i la de Palamós que té com a objectiu promoure i impulsar l'activitat de creuers a la població. La idea és que els ports de Palamós i Roses es promocionin conjuntament a diversos espais per començar a situar la població altempordanesa al mapa. De moment, però, no està previst que el port del municipi pateixi canvis. I és que, tot i que hi ha diversos projectes sobre la taula, "encara s'han d'estudiar i depenent de les necessitats" es podria dur a terme.

Malgrat que Casamitjana no ha volgut avançar si hi ha prevista o no l'arribada d'algun creuer properament, el que sí que han explicat és que l'acord implicarà la participació del port de Roses a la reconeguda fira Seatrade Med, que se celebrarà a Canes a finals de novembre i l'any vinent ho faran també a l'edició que es durà a terme a Miami. Casamitjana, però, assegura que les instal·lacions del port estan "perfectament" preparades per acollir aquest tipus de vaixells i que, en tot cas, "hi ha la possibilitat de fondejar-los".

Per la seva banda, el secretari de Mobilitat, Manel Nadal, va explicar que hi ha diversos projectes sobre la taula però que, de moment, no n'hi ha cap de previst. "Caldrà veure les necessitats que es produeixin però les instal·lacions són perfectament adaptables", va explicar. A més, l'alcaldessa va afirmar que no faran res "sense un acord amb el sector pesquer" sobre els canvis.

Juntament amb Palamós

Sigui com sigui, la voluntat de les administracions és que els ports de Palamós i Roses es promocionin conjuntament convertint-se en un referent pels creuers a Catalunya i, especialment, a la Costa Brava. "El de Palamós fa molts anys que funciona i està molt consolidat però nosaltres comencem de zero però amb la voluntat d'avançar", va afegir Casamitjana.

El president de la Cambra de Comerç de Girona, Domènec Espadalé, per la seva banda, va destacar la importància que té per a la comarca i per la demarcació impulsar aquest tipus de turisme amb alt valor adquisitiu i "de qualitat".