La directora del Patronat de Turisme de la Costa Brava Girona, Dolor batallé, va ressaltar que la importància de treballar conjuntament des de tots els destins per proporcionar una oferta turística integrada i permanent durant el V esmorzar Magma Turisme: "Catalunya pot ser destí turístic tot ?l'any, però ens ho hem de creure; el primer pas és aconseguir integrar les diferents propostes turístiques de cada província i oferir als tour operadors un paquet com a marca turística Catalunya, no com a destí".

Una posició respecte a la qual el president de l'Associació d'Apartaments Turístics de la Costa Daurada, Josep Graset, va afirmar que a "Tarragona s'ha aconseguit ampliar la temporada turística gràcies a la forta demanda que genera Port Aventura, però seria bo que una persona que visita el parc també pogués passar un o dos dies a Barcelona i conèixer la ciutat", o, fins i tot, "viatjar als Pirineus per practicar esports d'aventura o esquiar", però com avançava Dolors Batallé "el principal obstacle no són les infraestructures, sinó les distàncies mentals".

Un altre dels grans reptes, potser el més difícil, és aconseguir recursos turístics que permetin a Catalunya promocionar-se al nivell que exigeix el ser una de les principals potències turístiques d'Espanya.