L'arribada de turistes en vols de baix cost a l'aeroport de Girona va caure un 8% entre els mesos de gener i agost, quan encara Ryanair no havia començat a operar a l'aeroport de Barcelona. En concret van arribar a l'aeroport de Girona 1.431.293 turistes en baix cost en el període esmentat, essent l'únic aeroport dels 10 més importants de l'estat que presenta xifres negatives. Pel que fa al mes d'agost, va rebre 246.211 viatgers de baix cost, xifra que representa també un descens, del 2% en aquest cas.

En el balanç global (compa?nyies de baix cost més tradicionals) el de Girona és també l'únic que presenta un descens en arribada de turistes en els vuit primers mesos. En aquest període van entrar per l'aeroport de Girona 1.473.534 turistes, essent el vuitè de l'Estat en aquest tipus de trànsit, per darrere dels de Madrid, Palma. Barcelona, Màlaga, Alacant, Tenerife Sud i Gran Canària, segons la llista publicada pel Ministeri d'Indústria, Turisme i Comerç.

Pel que fa a l'agost, van arribar a l'aeroport gironí 257.934 viatgers internacionals, que suposen un descens del 2,3%.

Creix a tot l'Estat

Girona a banda, la tònica general a tot l'Estat espanyol ha sigut d'increment de turisme arribat en companyies de baix cost. Així, al total de l'Estat les aerolínies de baix cost van transportar 3,96 milions de passatgers el mes d'agost, fet que suposa un 10,5% més respecte al mateix mes de 2009, en contrast amb les companyies tradicionals, que van traslladar 2,85 milions de viatgers, un 2,1% més. Ryanair, EasyJet i Air Berlin es van mantenir com les principals companyies de baix cost a Espanya el mes passat concentrant el 57,6% dels passatgers que van arribar per aquesta via. Per mercats, Regne Unit i Alemanya lideren entrades i són l'origen de sis de cada deu passatgers que van optar per aquest tipus de transport més econòmic.

Els aeroports espanyols més utilitzats per les aerolínies de baix cost el mes d'agost van ser el de Palma de Mallorca, que va assolir 831.478 passatgers, un 7,2% més; el de Màlaga, amb 473.897 passatgers, un 10,9% més i el de Barcelona-El Prat, que va registrar un augment del 7,4%, fins a 414.384 viatgers. Els van seguir l'aeroport d'Alacant, amb 399.212, un 1,1% més, en quart lloc. Madrid-Barajas, amb 318.769 passatgers, va experimentar un increment del 26% i va ocupar la cinquena posició en arribades en baix cost.

De gener a agost, les low cost van acaparar el 55,8% dels passatgers d'avió, amb 21,9 milions d'usuaris, un augment del 5,4%, davant del descens del 0,1% que van registrar les tradicionals, que van traslladar al 44,2% restant, 17,32 milions de passatgers. En els vuit primers mesos, els tres aeroports més utilitzats van ser el de Palma de Mallorca, amb 4 milions de passatgers, un 1,3% menys; el de Màlaga, amb 2,57 milions (2,3%) i el de Barcelona-El Prat, amb 2,4 milions de viatgers (4,6%).