El desdoblament i millora de la C-66 entre Sant Julià de Ramis i Besalú era una de les assignatures pendents del Departament de Política Territorial i Obres Públiques (PTOP) a les comarques de Girona. Un projecte que estava encallat per la manca de disponibilitat pressupostària, segons va detallar el conseller Joaquim Nadal en una entrevista al Diari de Girona el passat 1 d'agost. L'anunci, ara, de posar a informació pública l'avantprojecte de construcció i explotació del tram desencalla una obra que havia quedat aparcada al calaix de les obres pendents.

L'obra es divididirà en dues actuacions diferents. D'una banda es millorarà el traçat ja desdoblat entre Sant Julià de Ramis i Banyoles, així com els enllaços amb l'AP-2 i l'A-2, mentre que des de la capital de l'Estany i fins a Besalú el PTOP ha redactat un projecte que consisteix en el desdoblament de l'actual carretera amb un vial en cada sentit de la circulació.

Aquest és un projecte que cueja des del 2003 quan la Direcció General de Carreteres va autoritzar la redacció de l'estudi informatiu i d'impacte ambiental. Tres anys més tard s'aprovava tècnicament aquest estudi i el setembre de 2007 el conseller aprovava la resolució definitiva. De la mateixa manera, entre el 2007 i 2008 al departament s'aporvaven estudis de trànsit, viabilitat i l'impacte sobre la mobilitat.

L'aprovació definitiva d'aquest estudi de Viabilitat es va produir el passat 23 de setembre un cop Joaquim Nadal va resoldre l'aprovació definitiva de l'estudi. I de la mateixa manera, aquest mes s'ha completat l'avantprojecte de construcció i explotació i projecte de traçat.

El conseller de Política Territorial, Jaquim Nadal, ha manifestat que la voluntat del Govern és licitar aquesta obra per peatge a l'ombra. Un sistema que permet a la Generalitat de Catalunya construir una obra sense haver de pagar immediatatament. L'empresa a la qual se li ha adjudicat l'obra es converteix en concessionària i assumeix el cost del projecte. Un cop acabada l'obra d'ampliació, el Govern es compromet a pagar a l'empresa un canon anual que varia en funció del nombre de vehicles que hi circulin. Un model de finançament que, per tant, evita l'endeutament del Govern autonòmic.

Pendents de l'A-26

A partir de Besalú, la C-66 enllaçaria amb l'A-26 que cobreix des del municpi fins a Olot en autovia. Restaria, alhora, per acabar el desdoblament entre l'enllaç de la C-66 i l'A-26 fins a Figueres, però aquesta obra depèn del Ministeri de Foment.