Les companyies aèries han criticat la pujada mitjana del 7,5% de les taxes aeroportuàries d'AENA que contemplen els Pressupostos Generals de l'Estat per al 2011 i l'avantatge concedit a l'aeroport de Girona, al qual li rebaixen un 27% front a la resta d'aeròdroms amb el mateix volum de trànsit.

Les associacions de ?companyies aèries ACETA, AECA, ACA i ALA han rebutjat, en un comunicat conjunt, aquest increment, que inclou la rebaixa d'un 7,8% en les taxes de navegació compromesa ja pel Govern per a l'any vinent. Així, l'augment serà d'un 7,5% de mitjana per a les companyies ?espanyoles i un percentatge una mica inferior per a la resta d'operadors.

La nova estructura de taxes presenta els majors increments als aeroports de Madrid i Barcelona, cosa que afecta proporcionalment més les companyies espanyoles, les xarxes de vols de les quals tenen més pes als citats aeroports. A més, fixa una taxa de passatgers per a l'aeroport de Girona, inferior en un 27% a la resta dels aeroports que tenen el mateix trànsit.

Aquest fet suposa "un avantatge clar i directe per a la ?companyia que opera gairebé en exclusiva a l'aeroport català" (en referència a Ryanair), cosa que li permetrà exercir una competència deslleial amb els transportistes que operen a l'aeroport del Prat, segons diuen.

Les patronals lamenten que la decisió de pujar les taxes aeroportuàries s'hagi pres tot i haver proposat a AENA la seva congelació per al 2011.