Els sistemes de seguretat del túnel del TAV que travessa els Pirineus i els principals equips dels quals es disposarà estan ja a punt, a l'espera que al mes de desembre es posi en funcionament la via. Per això, a les proves de trens que s'estan portant a terme s'hi sumaran els simulacres per garantir que funcionen els sistemes de seguretat i els protocols d'actuació. El 4 de novembre hi haurà un simulacre amb 400 figurants simulant una fallida, però el seguiran un d'un incendi i un accident amb múltiples ferits. TPFerro ja té a punt diversos vehicles que poden circular per carretera i per la via fèrria.

Els 400 passatgers mobilitzats s'embarcaran a l'interior d'un tren des de la boca nord, a la banda francesa, on hi ha el punt de control. Entre els participants hi haurà persones de mobilitat reduïda. Quan es trobin més o menys a la meitat del recorregut, a uns quatre quilòmetres de cada una de les boques, se simularà una fallada tècnica. Hauran d'abandonar el tren i ser socorreguts per sortir pel túnel invers de seguretat.

També simulant condicions reals, es farà el simulacre d'incendi i el d'accident amb múltiples víctimes. Dimarts es va portar a terme una reunió amb delegacions dels dos països per tractar aquest tema i visitar els sistemes i equips de seguretat. Entre ells, hi haurà els diferents vehicles dels quals disposa TPFerro per si es produeixen incidències. Tots els vehicles estan adaptats per circular tant per carretera com per la via fèrria. L'empresa concessionària del tram del TAV Figueres-Perpinyà disposa de dos vehicles de bombers, dos tot terreny, i un vehicle adaptat amb tots els equips mèdics per poder evacuar ferits. Una comissió de seguretat bilateral fa reunions periòdiques per tractar aquests temes. D'altra banda, continuen les proves amb trens al llarg de les vies que ha executat la concessionària TPFerro. A la resta del tram s'estan acabant d'enllestir els treballs per adequar el tercer rail.

A la banda francesa també s'està acabant la remodelació de l'estació del tren a Perpinyà amb un singular projecte arquitectònic i el centre comercial annex.

Les proves per l'explotació de la via es van succeint a l'espera que es posi en marxa el servei el 12 de desembre. Des de l'Ajuntament de Figueres avançaven dijous que els bitllets es podran començar a comprar aquest mes.