Horaris més amplis, més freqüència de trens i, si pot ser, major rapidesa en el trajecte i una rebaixa en les tarifes. Aquestes són les reivindicacions dels usuaris de la línia ferroviària Barcelona-Girona-Portbou davant l'imminent traspàs dels Regionals a la Generalitat. Malgrat que la situació no és tan complicada com ara fa uns mesos, quan els retards eren constants i els viatgers fins i tot van arribar a constituir-se en associació, els usuaris gironins consideren que encara hi ha molt a millorar.

És el cas, per exemple, de l'Anna Torrent, que cada dia va de Breda a Girona malgrat que els horaris no són els més òptims: "L'agafo perquè em surt més a compte que el cotxe, però crec que a les estacions petites hi haurien de passar més trens adaptats a l'horari laboral, perquè si no la gent ha de sortir dues hores abans per arribar a temps als llocs", explica.

A les nits, a més, s'hi suma un altre problema, i és que el darrer tren surt al voltant de dos quarts de deu. "Els trens del vespre haurien de ser més freqüents i que allarguessin l'horari, perquè si no la gent que treballa ha de demanar sortir abans", es queixa una altra usuària.

Per a altres, la situació és fins i tot encara més complicada. Eugenio Lira va cada dia en tren des de Girona a Tarragona, on fa el doctorat. La seva petició a la Generalitat, doncs, és que hi hagi trens que enllacin Girona amb les altres ciutats catalanes, fent parada a Barcelona però sense haver de fer transbord. També estaria satisfet si existís una autèntica xarxa de Rodalies a les diferents capitals de província, com és el cas de Girona. A partir de gener, doncs, la Generalitat tindrà feina.