El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, va demanar ahir la creació d'un lobby gironí per pressionar el Ministeri de Foment i aconseguir que es desdobli el tram nord de la N-II, de Girona a la Jonquera. Segons Nadal, es corre el "risc extraordinari" que el ministeri decideixi no fer aquestes obres perquè, com ja va afirmar Blanco en anunciar la retallada del seu ministeri, no es considera prioritari desdoblar carreteres que discorren paral·leles a grans eixos viaris i que, en el cas de Girona, seria l'AP-7.

Nadal va fer un balanç de la situació econòmica gironina en la inauguració de la 49a edició de la Fira de Mostres de Girona. Durant el seu discurs, el conseller no va esquivar les al·lusions que el president de la Diputació, Enric Vilert, i el de la Cambra de Comerç, Domènec Espadalé, li van llançar en referència a la N-II.

El conseller va reconèixer haver dit en "reiterades ocasions" al Ministre de Foment, José Blanco, que "per molts esforços pressupostaris que faci en d'altres inversions, si no es resol el problema simbòlic de la N-II no canviarà la percepció dels gironins entorn l'administració de l'Estat".

Foment ha inclòs en el pressupost del 2011 una partida per reiniciar les obres del tram sud de la N-II, aturat des de fa quasi dos anys i que Nadal va qualificar de "vergonya enorme". El conseller va afirmar que entre gener i febrer s'han de reprendre les obres del tram Maçanet-Caldes i que, a través d'un sistema mixt de finançament, "vull pensar que molt aviat" es desencallarà també el tram de Tordera-Maçanet.

Ara bé, el conseller va encendre les alarmes pel que fa al tram nord, de Girona a la Jonquera. I és que, quan Blanco va presentar la retallada en infraestructures, ja va deixar veure una nova tendència del ministeri assegurant que no serien prioritàries aquelles obres de desdoblament de carreteres que discorrin paral·leles a d'altres vies importants. En el cas de Girona, la N-II és paral·lela a l'AP-7 on, actualment, s'està construint el tercer carril.

Nadal va alertar del "risc extraordinari" que suposa aquesta postura de Foment i va assenyalar que cal fer veure al ministeri que "s'ha d'afanyar" a desencallar aquest desdoblament a causa de l'elevat trànsit que acullen tant la N-II com l'AP-7. Per aconseguir-ho, va defensar que cal impulsar un "lobby gironí" i unir forces per convèncer l'Estat que desdobli aquesta via.

Segons va alertar Nadal, en aquests moments ja ha rebut escrits que avalarien la tesi del ministeri que no cal desdoblar la N-II perquè l'autopista ja absorbeix el trànsit. Per això, Nadal va demanar que cal "afanyar-se".