c

ada dia pot ser festa major. Els consumidors ja compten amb una nova eina per poder degustar els productes locals que sovint només surten a la llum a través de les fires, certàmens i mercats tradicionals d'arreu del territori. El Departament d'Innovació va presentar ahir a Girona (amb la col·laboració de Joan Roca del Celler de Can Roca) Compra a pagès, una guia completa de productors locals amb l'objectiu de promoure les explotacions de productes agroalimentaris que fan venda directa. A la demarcació hi ha actualment 86 productors que ofereixen la seva mercaderia directament al consumidor. Els productes majoritaris a la demarcació són les hortalisses, tubercles i bolets, a més dels derivats lactis i la carn de vedella.

En aquest sentit, la guia presenta, mitjançant unes fitxes, tota la informació sobre la explotació en concret: el nom i el contacte del productor, els aliments que ofereix, la ubicació, els horaris d'obertura, les participacions en fires i mercats i un breu perfil de l'empresa, tot perfectament il·lustrat amb imatges i un mapa comarcal que indica la seva situació. Segons els seus creadors, Compra a Pagès també comporta representar els productes més representatius de les comarques, com ara el vi de l'Alt Empordà, les pomes del Gironès, la carn de la Garrotxa, i el Ripollès, les hortalisses de la Selva i el Baix Empordà i l'oli i les verdures del Pla de l'Estany.

Amb aquesta eina Innovació pretén buscar una nova via per fomentar l'agroalimentació local i promoure un consum "de proximitat, responsable i sostenible". De moment ja s'han imprès 18.000 exemplars, juntament amb un plànol detallat dels punts on es troben les explotacions que es repartiran en els consells comarcals, entitats del sector i altres establiments.

Malgrat la importància de la guia, aquest no és l'únic canal de comunicació que utilitzen els petits productors de venda directa. Un treball de camp previ a l'elaboració d'aquesta eina constata que gairebé el 50% dels productors ja tenen una pàgina web destinada a la promoció.