P8.44 hores El conseller, Joaquim Nadal, baixa a l'estació de Sants. És el final de trajecte. La majoria d'usuaris han baixat a Clot o passeig de Gràcia. Tothom marxa cap a les seves respectives feines.

7.35 hores El viatge comença recuperant forces amb un café recent fet i uns pastissets que ha portat un usuari d'Amposta. El servei ferroviari, les mancances i les demandes centren una conversa distesa.

Assejo lentament el refredat pels carrers solitaris. El nas fa de termòmetre.Comencen dies dispersos, de geografia i de geometria variables". Són dos quarts de set del matí i el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, acaba de penjar la primera "piulada" al Twitter. Es dirigeix cap a l'estació de la Renfe. Avui baixarà a Barcelona amb els usuaris de les 7.10 hores. L'han convidat a viatjar un matí amb ells per poder compartir les inquietuds i els dubtes dels clients de la Renfe. Ell ho ha acceptat sense dubtar-hi.

Arribem a l'estació de la Renfe de Girona. Són les set del matí i el termòmetre marca vuit graus. Entrem a l'interior de l'estació per esperar la resta de companys i ens trobem el conseller apurant un tallat abans de pujar a l'andana. Falten només 10 minuts perquè arribi el Mitjana Distància segons llegeixo als hararis de Renfe. No hi ha temps per perdre i pugem per les escales mecàniques.

Ja a l'andana, ens trobem amb alguns dels usuaris de la Renfe amb qui posteriorment després compartirem taula. Tots esciruen a través dels móbil una "piulada". "A l'andana de la via 1 esperant el tren per Sants. El parc Central és un immens taller on es dibuixa la nova ciutat", escriu la versió del conseller al Twitter, @quimnadal. El tren arriba puntual i al conseller tampoc se li escapa aquest detall. Als set usuaris que han convocat el conseller s'hi sumen els de la Plataforma d'Usuaris de la Renfe. Tampoc volen perdre's detall de la conversa.

El trajecte comença amb cafè calent i uns pastissets que ha fet un usuari d'Amposta. La conversa se centra bàsicament entorn a la manca de comunicació i informació quan sorgeix una incidència. Gràcies a les xarxes socials com el Twitter, però, els usuaris són capaços de saber quan hi ha un retard o problema amb una línia, ja que la comunicació és instantània. "Les eines 2.0 estan a l'abast de tothom i permeten explicar què passa en temps real", explica el membre del grup, Jordi Perales.

"Tot passa per aplicar amb delit la racionalitat que expressen amb vehemència els usuaris. El desconcert de la informació, idea dominant", escriu @quimnadal a través del seu mòbil. Respecte una pujada de les tarifes, Nadal els va respondre que la intenció del Govern és no apujar preus, i que l'arribada del TAV el 2012 permetrà redistribuir trànsits. És a dir, canviar freqüències i col·locar-hi més trens regionals.

Puntuals arribem a tres quarts de nou a l'estació de Sants. Minuts més tard, el conseller respon a un usuari del Twitter sobre que el viatge sigui un presumpte muntage electoralista. @quimnadal respon: "Ells han portat cafè i un d'ells ha portat pastissets perquè és d'Amposta. Els dec totes les millores que esperen".

7.05 hores El conseller i un usuari de la Renfe escriuen els primers tweets mentre esperen l'arribada del tren. Cinc minuts més tard el comboi arriba puntual a la seva cita i usuaris, conseller i premsa pugem al tren.

Els regionals a debat. El conseller de Política Territorial i Obres Públiques (PTOP) conversa amb els usuaris habituals de la Renfe mentre viatgen en un Mitja Distància en direcció a Barcelona. Els clients de la companyia traslladen a Nadal les inquietuds respecte al futur del servei ferroviari amb el futur traspàs dels trens Regionals. Preus, horaris i millor informació centren les qüestions.