Els sindicats educatius de l'escola pública exigeixen garanties de què els centre que ho demanin podran fer jornada intensiva al juny, pel que reclamen un reglament que no deixi la rectificació del Departament d'Educació en un anunci purament electoralista.

CCOO, Ustec·STEs, Apepc-SPS i FETE-UGT s'han unit per criticar el paper de la Conselleria d'Ernest Maragall en el conflicte que s'ha generat al voltant de la supressió de la jornada intensiva als centres d'infantil i primària, acusant-la d'haver-lo mantingut durant mesos. Els mateixos sindicats també han reivindicat la força de les mobilitzacions i de les vagues organitzades els últims mesos com a factors determinants en "aquesta rectificació, així com en d'altres referents a la gestió privada o gestió indirecta dels centres públics o a la generalització d'hores extres".

Un Maragall "intransigent"

En la seva opinió, l'"actitud intransigent" que ha mantingut Maragall durant tot el mandat "ha creat un conflicte on no n'hi havia" i el seu retard a corregir una decisió que consideren equivocada l'"ha allargat absurdament", portant malestar als diferents sectors"; referint-se d'aquesta manera als docents i a les famílies dels alumnes, però també a les empreses del sector del lleure educatiu que han vist com perillava l'organització de les colònies.

Els quatre sindicats no es creuen que Educació no pogués fer-se enrere en l'eliminació de la jornada intensiva abans que es publiquessin els decrets d'autonomia i de direccions de centre; un argument donat pel departament que els representants dels docents consideren "absolutament fals" i interpreten com "una excusa del conseller" per "salvar la seva responsabilitat política en aquest conflicte".

CCOO, Ustec·STEs, Apepc-SPS i FETE-UGT exigeixen a Educació que la jornada intensiva es reglamenti, mitjançant la negociació col·lectiva, per evitar que depengui de "la discrecionalitat" dels Serveis territorials d'Educació i per garantir que la podran fer tots els centres que així ho demanin. La seva proposta és que la majoria simple del consell escolar del centre sigui suficient per concedir de manera automàtica aquesta jornada de 4 hores lectives al matí. Pel que fa a les colònies, els sindicats defensa que han de ser voluntàries i que es reconeguin tant des del punt de vista docent com a efectes professionals; a més d'exigir garanties de què el professorat gaudeixi de protecció jurídica, amb la pertinent cobertura de responsabilitat civil, quan realitza aquestes sortides.