L'aeroport Girona-Costa Brava és l'únic de l'Estat on operen companyies de baix cost on es va reduir el nombre d'usuaris d'aquest tipus de línies a l'octubre -en comparació amb el mateix mes del 2009- ja que va rebre un 3,7% menys de turistes per aquesta via, fins a 185.672 viatgers. En l'acumulat entre gener i octubre de 2010, els principals aeroports que reben aquest tipus d'aerolínies també van mostrar evolucions positives, excepte Girona, amb un descens del 8,1% i en aquest cas també Palma de Mallorca amb una caiguda de l'1,3%.

Girona contrasta amb la tendència general, ja que les aerolínies de baix cost van transportar 2,98 milions de passatgers a l'octubre, cosa que suposa un augment del 9,5% respecte al mateix mes del 2009. En canvi, les companyies tradicionals van traslladar 2,38 milions de viatgers, un 10,9% més, segons dades difoses avui per l'Institut d'Estudis Turístics (IET), dependent del Ministeri d'Indústria, Turisme i Comerç.

Aquest octubre, els aeroports espanyols més utilitzats per les aerolínies de baix cost van ser el de Palma de Mallorca i el de Barcelona-El Prat. Catalunya encapçala el rànquing d'arribades encara que Madrid i Canàries van ser les que van registrar majors increments.

El mes passat, les companyies aèries low cost van comandar més de la meitat de les entrades de ?passatgers internacionals cap a l'Estat, un 55,5%, dels 5,36 milions de viatgers que van passar pels aeroports espanyols; mentre que les aerolínies tradicionals van concentrar el 44,5% restant, seguint amb la tendència dels mesos anteriors.