Amer té la seva variant més a prop, el Govern acaba de treure a informació pública els estudis informatius i d'impacte ambiental d'aquesta circumvalació de la C-63, que s'emmarca en el projecte de condicionament del corredor Brugent-Ter (C-63 i N-141). Una carretera que tindrà un traçat, després d'estudiar-ne les al·legacions inicial, que recorrerà 5,4 quilòmetres de longitud i tindrà un carril per sentit. El Govern, a més, estima que la futura variant comportarà una inversió de 27,7 milions d'euros.

El Diari Oficial de la Generalitat va publicar ahir que el Departament de Política Territorial i Obres Públiques (Ptop) ha sotmès a informació pública els estudis de la variant d'Amer, una carretera que té com a objectius millorar la mobilitat i la seguretat viària en aquesta zona de la Selva interior i que discorrerà per l'est de la població d'Amer, des de la C-63 actual, a uns 1,7 quilòmetres al sud del nucli urbà, fins al nord d'Amer, a l'alçada de la Blanquera de Dalt.

En concret, la variant s'iniciarà a la C-63, prop de la colònia de la Hidroelèctrica i a un quilòmetre del punt d'origen, es preveu un enllaç (sud) després del qual el traçat es desplaça cap a l'est i creuarà el riu Brugent mitjançant un viaducte de 380 metres de longitud.

Posteriorment, la variant passarà entre el riu Brugent i la urbanització Solivent. Per l'accés a aquesta zona, es preveu la formació d'un viaducte de 130 metres, que creua sobre el tronc de la variant. A continuació, la variant es desplaçarà cap a l'oest, cap a l'actual C-63, per formar un segon enllaç. El traçat de la variant finalitza uns 500 metres després d'aquest enllaç.

A més d'aquestes estructures també es preveu la formació de dos passos de fauna i de tres passos inferiors per donar continuïtat a camins. Així mateix, s'inclou la construcció d'11 murs d'alçades variables entre 2 i 8 metres.

I per facilitar la connectivitat i l'accessibilitat al nucli urbà, la nova carretera comptarà amb dos enllaços: l'enllaç sud, que permet accedir a Amer venint des del sud i entrar des d'Amer a la C-63 cap al sud; i l'enllaç nord, que se situa al nord del nucli urbà d'Amer, a uns 1,5 quilòmetres.

Variants a Anglès i Bescanó

Paral·lelament a aquesta variant, el Ptop està redactant el projecte constructiu del tram la Cellera de Ter-Anglès i la variant d'Anglès. A més, va anunciar ahir que l'estudi de la variant de Bescanó sortirà a exposició pública el 2011. La C-63 és la via que uneix Lloret de Mar, Santa Coloma de Farners, Anglès i Amer i desemboca a la carretera de la Vergonya a Anglès (N-141), de la qual també va sortir a informació pública l'estudi.