L'estació d'esquí de La Molina, gestionada per Ferrocarrils de la Generalitat i seu del Campionat Mundial d'Snowboard del 14 al 21 de gener de 2011, disposa històricament de remuntadors mecànics. El primer va ser construït l'any 1943 i, de fet, va suposar també el primer remuntador de la península. Per arribar al cim de la Tosa es va construir un primer telecabina l'any 1955. L'any 1975 es va reemplaçar aquest telecabina per dos telecadires: el primer cobria el tram entre Montana i el Puig d'Alp i el segon, anomenat de la Tosa d'Alp, anava fins al refugi del Niu de l'Àliga, la cota més alta de l'estació. El telecadira que cobria el primer tram es va substituir, l'any 1999, pel telecabina Alp 2.500. Aquest remuntador finalitza el seu recorregut a la cota 2.341 metres i, per tant, no dóna cobertura a totes les pistes de la part alta de la Tosa. És en aquest sentit que el Govern ha impulsat el projecte d'aquest segon tram del telecabina i ha aprovat ara el Pla Especial Urbanístic per fer-lo possible.

El pla especial aprovat ja definitivament té per objectiu adequar la ordenació urbanística per a la reconstrucció de l'històric telecabina fins al cim de la Tosa d'Alp. La superfície que ocuparà el nou telecabina serà d'11,82 hectàrees, de les quals 5,06 pertanyen al terme municipal d'Alp i les 6,76 hectàrees restants, al terme municipal de Bagà. El nou tram del telecabina ressegueix pràcticament la traça de l'antic telecadira de l'any 1975, amb un recorregut una mica més curt, de 1.021 metres, davant dels 1.593 metres de l'anterior.