L'abandonament escolar prematur i el reduït nombre de titulats en secundària postobligatòria són dos dels grans problemes de l'educació del país oblidats per l'informe PISA, segons la Federació d'Ensenyament de CCOO. El sindicat també ha advertit que l'estudi europeu no avalua tot el sistema educatiu ni tots els objectius escolars, motius pels quals considera que no s'ha de fer una lectura massa positiva dels seus resultats.

CCOO va llançar ahir un missatge de precaució davant les conclusions de l'últim informe PISA, fet públic dimarts, que mostra una millora de l'ensenyament català respecte a l'edició anterior. En opinió del sindicat, les autoritats educatives haurien d'utilitzar aquesta informació per millorar la permanència dels estudiants de 15 anys en el sistema educatiu. Al mateix temps, CCOO va demanar que les avaluacions internacionals abordin, de manera progressiva, més dades "que permetin obtenir lectures més completes d'un fenomen tan complex com l'educació".

D'altra banda, Comissions va recordar el mal resultat de les avaluacions fetes per la Conselleria d'Educació el curs passat a l'alumnat de sisè de primària, advertint que no es pot ser optimista davant el futur "si continuen les retallades a les plantilles i els increments de ràtio a les aules catalanes".

Un altre aspecte remarcat per CCOO és que l'alumnat avaluat per l'últim PISA va néixer el 1994 i "ha tingut una vida escolar amb recursos creixent".