Honorable conseller, primer, la nostra felicitació per haver estat cridat a governar el país des de la Conselleria de Política Territorial i Sostenibilitat i desitjar-vos tota mena d'èxits, en particular, en la gestió de les infraestructures viàries, una qüestió que, com sabeu prou bé, sempre aixeca controvèrsies sovint apassionades.

Entenem que a l'hora de fer el traspàs, entre moltes altres coses, el conseller sortint us haurà parlat de quina és la situació present de l'autovia anomenada Anella de les Gavarres, i us haurà posat al dia sobre el punt en què es troba el tram conegut com la variant de la Bisbal que, a banda d'aquest municipi, afecta també els municipis veïns de Corçà, Cruïlles i Forallac. Us haurà expressat la seva resolució pel traçat sud, després que el Govern que ara plega eliminés el traçat nord sense arguments objectius i convincents, enmig d'un procés gens clar i recorregut als tribunals.

Haureu sentit també que s'ha fet aquesta tria perquè suposadament relliga polígons industrials i perquè encaixa amb el planejament urbanístic de la Bisbal, tot i que aquest pla té més de 30 anys de vida i els mateixos redactors posen en dubte la seva vigència, i es decanten pel traçat nord.

És possible que el conseller sortint us hagi argumentat que l'alternativa nord té problemes perquè podria generar expectatives urbanístiques -les mateixes o més que al sud-, i que passaria prop de la depuradora (sic) i dels singularíssims Clots de Sant Julià, a més d'un quilòmetre de distancia.

Prop de 3.000 persones conformen una Plataforma Ciutadana que no veu les coses de la mateixa manera que l'exconseller Nadal i que, coincidint amb la majoria de les institucions i entitats que han manifestat la seva opinió públicament, creuen que el traçat nord d'aquesta autovia és òptim pel que fa a tres aspectes bàsics que ha de reunir un eix viari principal: la connectivitat, el pressupost i la mínima afectació a les persones i al medi natural. El traçat nord és més curt i més funcional, comporta un cost de construcció menor i, més important encara, amb menys impacte per a les persones que viuen en el territori. I és també el traçat que reuneix més consens, amb la majoria d'ajuntaments afectats a favor.

Si algun dia s'arriba a fer aquesta autovia, projecte cada dia més qüestionat, és clar que tots els arguments de pes avalen el traçat pel cantó nord de la Bisbal. Us en pot donar raó l'actual Director General de Carreteres, Sr. Jordi Follia, que ho era també d'anteriors governs de CiU i que havia contemplat aquest traçat nord com a única alternativa.

Des del principi hem pensat que s'acabarà imposant el seny i la raó. Ara hi seguim confiant i us demanem que estudieu a fons la qüestió i que resolgueu en la direcció correcta per a l'interès general.

Ben cordialment, Pere Freixas Camps, president de la Plataforma a Favor del Traçat Nord de la variant de la Bisbal.