Si la cosa sembla tan clara com diu la sentencia, per què fins ara ningú no ho havia denunciat?

Perquè les costes d'aquest judici poden ser molt cares, i difícilment un particular s'arriscaria. Jo no ho hauria aconsellat, a un meu client. Segurament apel·laran i arribarem als tribunals europeus. I tornarem a guanyar. Aquesta sentència obre el meló, i no només per això dels 40 euros.

Ho diu perquè es refereix a molts altres aspetces?

Aspectes igual d'importants, perquè deixa clar que encara que sigui per una causa de força major, quan una companyia endarrereix o anul·la un vol s'ha de fer càrrec de totes les despeses dels passatgers. Què és això de gent dormint als aeroports? Que vagin a un hotel i passin la factura a la companyia, que és el seu dret. Així ho estableix la llei.

Ryanair és de les companyies que menys compleix?

El cas de Ryanair és escandalós, perquè no només no compleix les normatives, sinó que a més a més se'n vanaglòria. Això és un greuge molt important, perquè en moments com els actuals amb moltes companyies ensorrant-se, n'hi ha una que estalvia a base de no complir la llei. És com competir amb els xinesos! No entenc com Europa, i cada país en particular, permeten que aquesta companyia faci el que vulgui sense començar a obrir expedients

Perquè amenaça amb marxar. Miri Marsella.

Però si Ryanair acabarà marxant igual, home! Només es manté a un lloc mentre rebi diners de l'erari públic. No és que aquesta companyia tingui beneficis, és que els paguem entre tots.

Creu que hi ha encara més irregularitats?

Per exemple, obligar els menors que viatgen a dur el DNI. Qui ha de decidir si un menor que viatja acompanyat de Girona a Madrid ha de dur DNI no és Ryanair, sinó el Govern. És com això de la targeta d'embarcament. És obligació de la companyia aèria imprimir-la, no meva. I si la perdo, me n'ha d'imprimir una altra. Tantes com calgui.

Les administracions pequen de toves?

Les companyies aèries no creuen, i el pitjor és que ningú les fa creure. En legislació aeroportuària està tot regulat, i davant de qualsevol situació hi ha sempre un responsable. I els aeroports igual. Ni nevades ni res, estan obligats a estar en perfectes condicions. Com és que a Moscú funcionen els aeroports amb més neu, i a mig europa van tancar-se? La resposta l'han donat els mateixos aeroports que fa poc han dit que invertiran en maquinària per preveure noves nevades. És a dir, fins ara no havien invertit el que calia. Això no és força major, em penso.