Tres-centes quaranta persones, el 95% docents, s'han inscrit a una jornada dedicada a les escoles alternatives que la Fundació SER.GI realitzarà demà. La participació ha sorprès els mateixos organitzadors -que esperaven una cinquantena d'assistents-, que han interpretat la bona resposta com una prova que hi ha una inquietud real per nous models educatius i que els professionals de la docència busquen un tipus de formació diferent a la tradicional.

El director tècnic de la Fundació SER.GI, Bru Pellissa, va descriure les escoles alternatives com aquelles que situen l'alumnat en el centre de la seva tasca educativa i que es plantegen de manera diferent la relació entre pares i mestres o entre els òrgans de direcció i el claustre. Pellissa va exemplificar aquests mètodes de treball referint-se a l'Espai Educatiu Waldorf a Maià de Montcal, l'escola Amistat de Figueres o el model d'escoles bressol de l'Ajuntament de Girona.

La jornada Repensem l'escola. Reflexió a partir de les jornades alternatives es realitzarà demà a l'escola de Domeny. La conferència inaugural anirà a càrrec del coordinador de la Xarxa d'Educació Lliure (XELL), Jordi Mateu, que introduïrà el tema explicant els diferents models d'escoles alternatives. Tot seguit, es duran a terme dues taules rodones simultànies sobre l'etapa educativa de 0 a 6 anys i de 6 a 12, en les quals participaran mestres, responsables d'administracions, associacions i centres educatius. A la tarda es debatran les Necessitats, possibilitats i límits del canvi de model educatiu a l'escola convencional, intentant respondre els motius que han dut la Fundació SER.GI a organitzar la jornada. En aquest cas, a la taula de debat s'asseuran un pedagog, assessors educacionals, una mare i professora de secundària, una directora d'escola, un inspector educatiu i la regidora d'Educació de l'Ajuntament de Girona. Per a aquelles persones que no hi hagin pogut acudir, la fundació penjarà a la seva web un vídeo de tota la jornada. A més, en traslladaran les conclusions al director territorial d'Ensenyament, Albert Bayot, amb el qual tenen concertada una entrevista d'aquí a pocs dies -tot i que ahir encara no ho tenien confirmat, el delegat sospesava assistir a la jornada, bé com a polític o a títol particular.

Entre els temes de debat previstos també hi ha l'efectivitat dels models alternatius per combatre el fracàs escolar, assumpte sobre el qual SER.GI creu que cal demanar els resultats obtinguts per aquests centres.