Tot i els rumors pessimistes que han sorgit durant les darreres setmanes, i que afecten tot el sector de les dues rodes, des de la fàbrica Rieju de Figueres continuen apostant per la construcció de la primera motocicleta elèctrica urbana dissenyada i fabricada íntegrament a Catalunya, la Rieju Mius.

En el projecte hi han participat cinc companyies catalanes més i ha comptat amb el suport de la Generalitat. Segons les previsions que fan des de l´empresa, en dos mesos ja haurien d´estar a punt les primeres unitats de presèrie.

El conseller delegat de Rieju, Jordi Riera, afirma al Setmanari de l'Alt Empordà que "a curt termini no podrem arribar al gran públic, però sí a les flotes. Els primers contactes que hem realitzat han estat molt positius".

En aquesta línia cal destacar que representants de la Vuelta a Espanya s´han posat en contacte amb Rieju per tal de comptar amb alguna unitat durant la propera edició de la prova ciclista.

Les previsions inicials parlaven de fabricar 1.000 unitats d´aquest model en el primer any i arribar a les 2.500 el 2012. L´objectiu dels impulsors del projecte, tots ells integrats al Clúster de la Moto impulsat per la Generalitat, és dirigir-se preferentment a les empreses de flotes i administracions. Asseguren que les característiques del vehicle el fan especialment atractiu per a aquests segments.

Quilòmetres d´autonomia

La Mius és una moto monoplaça impulsada per bateries de ions de liti que presenta una autonomia d´uns 50 quilòmetres a ciutat. Per recarregar-la no necessita cap adaptador, sinó que va connectat al corrent elèctric mitjançant qualsevol endoll i triga unes sis hores a estar al 100%.

El preu amb el qual sortirà al mercat no està decidit, ja que estarà molt condicionat pel preu fluctuant de les bateries.