El Govern català té molt clar que no podrà començar a negociar amb Ryanair el finançament del conveni fins que no hagi aprovat els pressupostos d'aquest 2011. El director general de Mobilitat, Ricard Font, va explicar ahir que no posen en qüestió la declaració d'intencions aprovada per l'anterior govern, però recorda que el document ja establia una clàusula on s'especificava que el finançament s'hauria de negociar amb el govern que sortís de les eleccions del passat 28 de novembre. «Quan sapiguem quina és la disponibilitat pressupostària, podrem negociar el finançament», assenyala. Mentrestant, ahir, a la jornada d'aeroports regionals de Fuerteventura, Font va aprofitar per entrar en contacte amb altres companyies aèries per exposar-los la situació i que elles mateixes puguin estudiar la viabilitat de fer vols a Girona. La decisió, però, recorda, està en mans de les pròpies companyies: «El Govern els proposa que ho estudiïn, però són elles les que n'han de verificar la viabilitat i fer que els surtin els números», va assenyalar l'alt càrrec català.

Durant els propers dies, les tres entitats que formen l'AGI (Generalitat, Diputació i Cambra de Comerç) acabaran de definir quina resposta oficial es dóna a Ryanair. Però les línies bàsiques ja estan clares, i la primera consisteix en deixar clar que, fins que no hi hagi els pressupostos de 2011 aprovats (en aquests moments encara hi ha prorrogats els de 2010), el Govern català no estarà en disposició de negociar el finançament del conveni. «Si no sabem els pressupostos, no podrem garantir el finançament», va assenyalar. Segons indica, la Generalitat no vol adquirir nous compromisos econòmics amb cap empresa fins que no hi hagi els pressupostos aprovats, i per tant no faran una excepció amb Ryanair.

Això doncs, la Generalitat està disposada a negociar, però fins que no tingui els pressupostos definits no podrà començar a parlar de xifres. «De moment no parlem de xifres ni de diners», assenyala Font. Per tant, ni la Generalitat ni l'AGI estan disposades encara a dir quants diners podria rebre Ryanair, en quins terminis o de quina forma. Segons Font, primer cal tenir els pressupostos de la Generalitat enllestits i després es podran dur a terme les negociacions corresponents amb Ryanair. El problema, però, és que de moment la companyia no s'ha volgut reunir amb el nou govern català, ja que, segons explica Font, només s'han comunicat amb ells a través de faxos i ultimàtums.

Crèdit versus subvenció

Pel que fa els 70 milions d'euros que, segons denuncia Ryanair, s'han donat a Spanair malgrat que ha reduït el seu nombre de passatgers a Catalunya, Font va explicar que Spanair ha rebut «un crèdit, no una subvenció», de manera que són conceptes diferents i les dues situacions no es poden comparar.