El tema és molt seriós però com que totes les principals autoritats ja se n'ocupen i no el resolen, hem pensat que el podríem tractar més relaxadament, i no ser un més a les comissions de totes les institucions que parlen de solucionar el problema que, en bona part, s'han creat ajudant indirectament una coneguda companyia irlandesa per aterrar a l'aeroport de Barcelona, en perjudici de Girona.

Si llegeixen l'escrit editorial de Michael O'Learey, que és una persona molt amable, publicat a la seva revista Ryanair (15 gener -15 febrer 2011) veuran que la crisi econòmica no la noten gaire ja que entre moltes altres informacions optimistes diu: "L'any 2010 va ser un any fantàstic i vam superar la xifra dels 73 millons de passatgers que es van estalviar molts diners viatjant amb Ryanair, aprofitant els seus preus baixosÉ La nostra programació estiuenca ofereix més de 1.200 rutes que uneixen més de 160 aeroports situats en més de 27 païsosÉ" També diu: "Vam obtenir un nou rècord mensual de 7,6 milions de passatgers que són els que vam transportar el mes de juliol, xifra que fins i tot ja vam superar el mes d'agost quan vam arribar als 7,7 milions. El dia amb més moviment va ser el 30 de juliol amb més de 270.000 passatgers que viatjaren en uns 1.400 vols de Ryanair"É Per tant comprendran molt bé que podem comparar l'aeroport de Vilobí a una gota d'aigua de pluja que cau en mig d'un oceà; que sí que els sabria greu no volar a Girona, però que poden prescindir-ne sempre que vulguin. Però no podem dir el mateix a l'inversa; l'aeroport de Girona tornarà a ser com un desert africà, tal com podíem veure ara fa uns anys, si un dia Ryanair decideix marxar-ne.

També voldríem dir als qui, des de fa no sabem quantes dècades, ens diuen que "l'aeroport ens ha de ser transferit, gestionat, administrat, dirigit, propietat", etcètera, per Girona, perquè quasi tohom hi veu la possibilitat de molts bons càrrecs. Que si no ho aconsegueixen amb declaracions i discursos a granel, que si us plau no ens maregin més; i que apliquin l'altra possible solució que és simplement comprar-lo, si és que algú els ven l'aeroport de Girona Costa Brava i les prop de 8.000 places d'aparcament per a vehicles, etc. Però nosaltres no sabem pas que tot això estigui en venda. L'altra possible solució podria ser generar una xarxa aèria catalana amb els aeroports de l'Alguaire-Lleida, l'únic que és "nostre", Reus i Girona; igual com feien vols - ara ja no els fan - des del flamant aeroport lleidatà al de Barcelona.