Com veu el conflicte que ha esclatat?

Si Ryanair retalla vols de Girona és per una raó principal: perquè les taxes a l'aeroport de Barcelona són molt baixes. Aquest és el tema clau en tot aquest afer.

Però aquest dia els representants del PSC mantenien que són més cares al Prat que a Girona

Lleugerament més cares, és cert, però molt més baixes que les d'altres aeroports europeus de les mateixes mides. Només per això Ryanair treballa a Madrid i Barcelona, d'altra manera pot estar segur que no hi aniria fer res, perquè prefereix treballar en aeroports petits i poc congestionats.

Per tant, el tan famós preacord que no s'ha signat no ha sigut la raó principal?

Ryanair anava a reduir vols des de Girona igualment. Potser amb el subsidi (sic) mantindria la meitat dels vols.

Vostè avisava l'agost del que passaria, per tant era previsible. Els poders polítics no ho veien?

És difícil de dir, tot el problema ve de la gestió dels aeroports. Per exemple, van ser les ampliacions del Prat i de Barajas les que van fer viable l'entrada en aquests aeroports de Ryanair. O sigui, hi ha hagut un excés d'inversions.

Com s'explica?

Perquè en la gestió dels aeroports no es tenen en compte els criteris dels economistes, sinó que es basa en criteris polítics i enginyerils.

En època de crisi no són precisament els criteris econòmics els que han de prevaldre?

Estem parlant d'un model públic centralitzat, únic a tot Europa. Aena guanyava diners amb els aeroports fins a començaments de la dècada del 2000. Com que feia diners, va escometre inversions als grans aeroports, per aconseguir encara més trànsit i més diners. No es va ser conscient que tot això acabaria afavorint la implantació de les companyies de baix cost als grans aeroports. Ha tingut un efecte pervers, perquè no pensi que només perjudica l'aeroport de Girona, la mateixa Iberia està patint molt a causa de Ryanair a Barajas i el Prat.

Ryanair al Prat està perjudicant a Girona i el Prat i en canvi ningú hi posa remei?

Exactament. Els interessos de Barcelona i Girona són coincidents. La millor solució per tots seria que les companyies de baix cost operessin des dels aeroports de Girona i Reus. El problema és que Ryanair ja ha començat a operar al Prat, i legalment no se li pot impedir.

Sincerament, com veu el futur de l'aeroport de Girona?

En el context actual, malament de debò. Ryanair no manté mai dues bases a només 100 quilòmetres una d'altra, per a ells no té sentit.

Així doncs?

Crec que Girona deixarà de ser base de Ryanair. Hi haurà encara alguns vols, però només a ciutats considerades "importants".

Ho notarà l'economia de la zona?

Ho notarem tots, la situació és preocupant. El futur de l'aeroport de Girona pinta molt malament.