La Generalitat replantejarà el parc aeroportuari de les comarques gironines si el grup d'empreses a qui s'ha adjudicat l'obra no comença els treballs abans de juliol. El nou complex, situat a tocar de l'aeroport Girona-Costa Brava, havia d'acollir un hotel de tres estrelles, 6.000 metres quadrats d'oficines i una àmplia zona comercial i d'aparcament. A hores d'ara, però, encara no s'ha posat ni una totxana, perquè algunes de les empreses adjudicatàries tenen dificultats econòmiques. «Abordarem totes les possibilitats, des de buscar nous adjudicataris fins a construir només algunes activitats, com ara la benzinera», va explicar el director general de Cimalsa, Isidre Gavín.

Abans d'arribar a l'aeroport de Girona, hi ha un cartell en el qual es pot llegir Parc aeroportuari logístic. Al seu darrere i envoltat per una tanca, però, només hi ha un terreny sense cap edificació. Aquest espai havia d'acollir un complex de serveis, aprofitant la proximitat amb les instal·lacions de l'aeroport. En concret, s'hi planejava aixecar un hotel de tres estrelles (amb sis plantes i 128 habitacions), 6.000 metres quadrats d'oficines, una benzinera i una àmplia zona comercial i d'aparcament.

La nova ciutat aeroportuària, que generaria 400 llocs de treball, suposava una inversió de 41,3 milions d'euros. La construcció es va adjudicar a la UTE formada per les empreses Proinosa, Gestió i Serveis Trade Center, Iter Metropolità i Grup Prestige Hotels.

La crisi, i les dificultats en què es troben algunes empreses del grup, ha fet que encara no s'hagi posat ni una totxana del nou complex. Els drets de superfície -que permeten iniciar la construcció- s'esgoten aquest juliol, i si la zona està com ara, la Generalitat ja ha anunciat que replantejarà el projecte.

«Amb el moment econòmic actual, no es veu amb seguretat que es desenvolupi la zona de serveis», va admetre Isidre Gavín. Per això, des d'ara i fins a l'estiu, la Generalitat analitzarà totes les possibilitats que hi ha sobre la taula, des de tornar a adjudicar-ho tot fins a construir només alguns dels serveis.

Entre les primeres activitats que es podrien posar en marxa hi hauria la benzinera i un aparcament. «El projecte inicial, tal com es va presentar, no aniria per bon camí; per això estudiarem si podem segregar-lo i desenvolupar-lo en part», va afegir el nou director general de Cimalsa.

Gavín també es va mostrar convençut que la zona de serveis podrà tirar endavant, encara que només sigui en part.

«La potència de les comarques de Girona i el seu turisme fan que d'una manera o altra es puguin desenvolupar activitat en aquesta zona», va concretar.

Els terrenys on ha d'anar la zona de serveis contrasten, però, amb l'activitat que viuen els de l'àrea logística, ja que la Central Integral de Mercaderies (CIM) la Selva té venut al 100% tot l'espai logístic i funciona al 85% d'activitat.

Només hi ha una petita parcel·la que encara s'ha d'edificar, i alguna nau que es lloga. Tota la resta està ocupat per empreses, entre les quals es troben companyies com DHL, Shencker Logistics, el Grup Logístic Vilarroya o TDN.

De moment, el director general de Cimalsa explica que el Govern «no es planteja ampliar l'activitat logística, perquè el moment actual no permet un creixement fort de la demanda». I hi afegeix: «A més, encara es podria encabir alguna altra empresa a la superfície actual».

En total, el futur parc aeroportuari i logístic al voltant de l'aeroport de Girona ocupa una superfície de 22,5 hectàrees. D'aquestes, 92.115 metres quadrats estan destinats a la instal·lació d'empreses; la resta de terrenys, es reservaven per al parc aeroportuari.

Gavín també va parlar de la Logis Empordà. El director general de Cimalsa va posar les instal·lacions com a «exemple» de cap on ha d'anar «la logística del país» i va considerar que, amb la proximitat del futur corredor del Mediterrani, té més sentit apostar pel projecte empordanès que no pas per incrementar el CIM la Selva.