Aeroport de Girona - Costa Brava

La Generalitat i Spanair descarten el projecte de vol entre Girona i Madrid

La renúncia de Ryanair deixa l'aeroport sense connexió amb la capital a partir del 4 de maig

 09:51  
Carles Puigdemont va afirmar que Spanair no és «la substitució» de Ryanair a l´aeroport gironí |
Carles Puigdemont va afirmar que Spanair no és «la substitució» de Ryanair a l´aeroport gironí |  DDG
 NOTÍCIES RELACIONADES

JOAQUIM BOHIGAS L'aeroport de Girona deixarà de tenir vols a Madrid el 4 de maig després que Ryanair hagi renunciat a la ruta (en servei des d'octubre de 2007) i que la Generalitat i Spanair no hagin arribat a un acord per desenvolupar un nou projecte. Segons publicava ahir La Vanguardia, la Generalitat ha descartat la proposta de vol Girona-Madrid presentat per Spanair perquè, a fi que la ruta fos rendible, necessitaria ajuts econòmics que ara no es poden donar.

La notícia no ha inquietat el delegat del govern de la Generalitat a Girona, Eudald Casadesús, ni el diputat Carles Puigdemont, en tots dos casos de CiU, que aposten pel traspàs i la gestió «pròxima» de l'aeroport per atraure noves companyies. Manel Nadal (PSC), que va ser secretari per la Mobilitat de la Generalitat entre 2003 i 2010 amb el tripartit, defensa que «des del punt de vista comercial, Spanair fa el que ha de fer» perquè «reflotar l'empresa» és la «primera missió».

En referència a la negativa de Spanair, Eudald Casadesús va raonar que «no tot s'acaba amb aquesta companyia» (perquè «n'hi ha d'altres») però sí que va subratllar la «negociació necessària amb Ryanair» per «arribar a un acord raonable per les dues parts». Alhora, el delegat del Govern va expressar que, ara, l'«objectiu prioritari» és aconseguir el traspàs de l'aeroport de Girona en un «moment oportú» a causa que s'està tramitant el nou model aeroportuari. Per Casadesús, la instal·lació gironina és «molt atractiva» (va reconèixer la inversió realitzada per Aena i el revulsiu de Ryanair) i que una disminució de les taxes possibilitaria «un aeroport molt potent». Caldria, primer, aconseguir l'autonomia en la gestió i un període d'entre 2 i 3 anys.

Carles Puigdemont, diputat de CiU, va afirmar que Spanair no és «la substitució» de Ryanair a l'aeroport gironí, tot i que considera que, a causa que rep inversió pública, «estaria bé que fes un esforç per no només ser a Barcelona». Puigdemont, també cap de l'oposició a l'Ajuntament de Girona, té clar que «amb Spanair, o sense, el futur de l'aeroport es juga en un altre àmbit» en el sentit que «la solució estructural no la proporcionarà aquesta companyia o Ryanair, sinó el traspàs i un model de gestió de proximitat amb implicació dels agents locals». Interrogat sobre que no sempre la proximitat en la gestió és sinònim d'èxit, Puigdemont va defensar que el traspàs «garanteix que la política comercial seguirà criteris i model de negoci de proximitat»: «Amb criteris de Madrid, l'aeroport no funciona».

El diputat va argumentar que «Aena actua amb una gran deslleialtat» perquè «utilitza l'aeroport de Girona per compensar el dèficit del de Barcelona» i, d'aquesta manera, «permet que El Prat sigui molt més competitiu per atraure companyies com Ryanair». Per Puigdemont, això és «inacceptable» i, a més, «no hi ha subvencions que ho puguin aturar».«Aena està en l'origen de la competència deslleial de l'aeroport de Barcelona respecte el de Girona». Considera que «no hem de fer sempre els esforços cap a un ens que, de fet, recapta doblement: Catalunya és un territori castigat per la fiscalitat espanyola i Aena es beneficia de les ajudes públiques que genera el territori».

Sobre la utilització de criteris merament econòmics pel futur de l'aeroport de Girona, Puigdemont va explicar que «la planificació estratègica de la política aeroportuària, ni de les comunicacions, no es poden basar només per aquestes variables». Tot i això, el diputat de CiU entén l'aeroport de Vilobí com «un gran actor de l'economia gironina».

Manel Nadal

El que va ser secretari per a la Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, pensa que la posició de Spanair és lògica des del criteri de l'oferta i la demanda. «Spanair ha de ser una companyia viable», comentava ahir a la tarda. Nadal raonava que Spanair, en primer lloc, «s'ha de salvar com a companyia», cosa que significa una aposta pel hub (centre pels vols de llarga distància) a Barcelona. En referència a l'aeroport de Girona, Nadal va raonar que «ha d'apostar per companyies de baix cost, i no per Spanair, que porta passatgers al Prat». Per aquest motiu, l'exsecretari per la Mobilitat defensava l'estratègia de «recuperar» el conveni amb Ryanair.

  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per


Avís legal
Altres mitjans del grup
Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Regió 7 | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya