Per què ha decidit traspassar la seva llicència de taxi adaptat?

A finals de desembre em va arribar una oferta. He fet números molt freds i he vist que estava molt vulnerable davant la crisi actual. He decidit restablir-me econòmicament, no deure res i d'aquí en endavant començaré de nou. El taxi m'ha ensenyat, i l'hi estic molt agraït, a no pensar en el futur i viure el present. Feia vuit anys que estava en el sector.

O sigui que la crisi ha tingut molt a veure en la seva decisió.

Sí. Ha baixat molt la clientela. Caldrà reequilibrar l'oferta i la demanda. A més, la crisi ha facilitat una especulació de llicències. S'han desvalorat i això ha fet que molta gent en comprés dos o tres i contractés assalariats. Aquesta situació farà que molts taxistes autònoms hagin de plegar.

Quan li va costar la seva llicència i per quan l'ha venuda?

La meva llicència era de nova creació perquè era per a un taxi adaptat. Només vaig pagar les taxes a l'Ajuntament. No puc revelar per quan l'he venut perquè afecta una altra persona. La majoria de taxistes guarden la llicència com un plus per a la jubilació.

Què marca el preu?

El preu va relacionat amb el nombre de passatgers i la zona. Per exemple a Banyoles no tenim estació de tren, ni aeroport ni hospitals. Això es té molt en compte a l'hora d'establir el preu de la llicència. Les zones turístiques, com ara Blanes, són les més cotitzades.