a pluja, persistent durant tota la jornada, no va impossibilitar que un centenar de persones -entre polítics i resta d'habitants dels municipis afectats- es reunissin, ahir a les 11 del matí, en el quilòmetre 710 de la N-II (a l'esplanada del restaurant Touring) per tornar a demanar la represa de les obres i, així, finalitzar un desdoblament que, tot i la categoria de la carretera i la situació estratègica a la demarcació de Girona, cueja des de fa molts anys. Organitzat pel Consell Comarcal de la Selva i amb la col·laboració dels ajuntaments de Caldes, Maçanet, Sils i Vidreres, l'acte, amb l'adjectiu de pacífic, tenia, a més, el propòsit d'explicar que, al territori, hi ha unanimitat en l'endèmica reivindicació i que cal la complicitat, en un mateix sentit, de les administracions públiques deixant de banda el color polític.

"La Selva diu prou!". Molts dels assistents portaven, al pit, una enganxina de fons vermell i amb les lletres de color blanc i negre amb el citat lema. Una enganxina que, en alguns casos, va anar caient a terra a causa que l'aigua de la pluja no permetia una adhesió correcta. Aquest és el sentiment que planejava. De fet, la pluja, tot i l'avís de precipitacions abundants, va ser una de les protagonistes perquè va restar gent a l'esmorzar que estava preparat. Pocs minuts abans de dos quarts d'onze del matí, uns operaris van aixecar una senzilla carpa on, minuts més tard, seria el lloc dels parlaments, que van anar a càrrec de l'alcalde de Sils, Martí Noguè; el citat Joan Colomer; i el president del Consell, Jordi Gironès.

Què demanen al Ministeri de Foment? Quatre punts: un "compromís clar i fefaent a reprendre les obres"; que "la represa de les obres sigui immediata" i "la durada final d'aquestes sigui el termini originalment previst"; que "assegurin unes mínimes garanties de seguretat i mobilitat a tots els usuaris de la via"; i, fins a la finalització de les obres, que el tram d'autopista entre Maçanet de la Selva i Sarrià sigui gratuït per a tots els usuaris". La moció sol·licita al Servei Català de Trànsit que "es posi un major èmfasi en la regulació del trànsit i la seguretat de la via, especialment en les hores punta d'intensitat de circulació i en aquells punts o accessos més problemàtics" i que "s'encarregui un estudi, imparcial, en què s'avaluï el nivell de perillositat del traçat actual i es proposin les millores indispensables que cal efectuar". Al Parlament: "les gestions necessàries per a una ràpida planificació i execució d'aquestes obres" i que "vetlli per garantir, durant tot el procés, uns mínims de mobilitat i qualitat de vida dels veïns, les empreses i els municipis afectats, especialment davant de la greu crisi econòmica que estem vivint". Els alcaldes, finalment, demanen als diputats i senadors a Madrid que "facin valer la seva situació per exigir una imminent represa de les obres i una ràpida execució d'aquestes a fi de donar solució a un greuge històric". Precisament, l'ens comarcal havia convidat "diputats, senadors i representants polítics de les diverses administracions". Amb l'assistència, van donar suport Montserrat Roura (CiU), Carme Capdevila (ERC) i Joan Boada (ICV), diputats al Parlament; Francesc Canet (ERC), diputat al Congrés; Miquel Bofill (Entesa Catalana de Progrès) i Pepa Celaya (PSC), senadors; i nombrosos alcaldes/esses: Antoni Solà (Santa Coloma), Pere Figuereda (Anglès), Fermí Santamaría (Llagostera)...