La visió de les orelles del llop provoca que tots els col·lectius gironins calculin què els suposaria (suposarà?) la marxa de Ryanair de l'aeroport de Girona. El darrer ha sigut el de l'oci nocturn, que estima que patirà unes pèrdues de 12 milions d'euros amb la retallada de rutes anunciada per la companyia irlandesa a causa del seu desacord amb el Govern de la Generalitat. Si al final la retallada es convertís en marxa definitiva, per descomptat que els perjudicis serien molt més elevats.

Les 18 rutes

que Ryanair preveu cancel·lar a l'aeroport de Girona, així com la reducció de freqüències a 17 més, generaran pèrdues per valor de 12 milions d'euros a l'oci nocturn de les comarques gironines i, especialment, a la Costa Brava, segons va informar ahir en un comunicat la Confederació d'Oci Nocturn de Catalunya (Concat).

La Confederació reclama a la Generalitat que «recapaciti pel bé de l'economia» de Girona i Catalunya, i mantingui les ajudes a l'aerolínia irlandesa, que reduirà els seus avions d'11 a 6, de manera que el volum total de passatgers baixarà fins a 2,3 milions en comparació als quatre milions anteriors.

Segons Concat, si Ryanair i la Generalitat no arriben a un acord, es perdran més de 1.000 llocs de treball al sector i això afectarà «centenars de famílies».

L'oci nocturn se suma així a l'hostaleria i a l'empresariat en general, que també auguren pèrdues milionàries si la retallada es confirma, i no diguem ja si a poc a poc Ryanair va abandonant Girona. La mateixa Federació d'Hostaleria de les Comarques de Girona va assegurar que, només fer pública Ryanair la intenció de reduir rutes a Girona, ja van començar a rebre cancel·lacions de reserves.

La Generalitat, impassible

Per la seva banda, la Generalitat no sembla tenir intenció de fer marxa enrere en tot l'afer. El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, va defensar la setmana passada la seva gestió en el conflicte titllant l'estratègia de negociació de la companyia de «pedra a la sabata» i destacant que l'aerolínia «s'ha negat reiteradament a asseure's amb el Govern de Catalunya». El conseller va explicar que el preacord amb Ryanair estava subjecte a trobar el finançament necessari i que per tant el Govern no està incomplint res.

El conseller de Territori i Sostenibilitat va defensar la seva actitud en el conflicte amb Ryanair sorgit arran del futur de l'aeroport de Girona explicant que la relació contractual amb la companyia està sotmesa per una banda a un acord que es vigent i no caduca fins al 2011 i un preacord signat pel tripartit que està condicionat a «trobar el finançament necessari».

Segons la conselleria, quan aquesta va voler negociar el pla d'implementació de l'acord en funció de l'horitzó pressupostari de què disposava, la resposta de la companyia va ser «poc ortodoxa». En paraules de Recoder, Ryanair «va desautoritzar la posició de la Generalitat» i «s'ha negat a asseure's reiteradament amb el Govern de Catalunya».