El director general de Mobilitat, Ricard Font, va evitar aquest divendres "especular" sobre l'avenç de les converses amb Ryanair per assegurar la presència de la companyia irlandesa a l'aeroport de Girona. Font va admetre que les dues parts ja s'asseuen a negociar, però va voler deixar molt clar que "quan hi hagi notícies", correspondrà a la companyia anunciar-les. Després que l'aerolínia tirés pel dret i retallés vols per aquest estiu, les dues parts han reprès les converses, però damunt la taula ja no hi ha el preacord signat pel tripartit. Ja s'han fet reunions a Irlanda i el Govern insisteix en què l'aeroport de Girona és rendible a Ryanair com a porta d'entrada de turisme a la Costa Brava i a Catalunya.

Fa unes setmanes, el mateix conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, va reconèixer que la Generalitat havia tornat a encarar les converses amb Ryanair. Ahir, el director general de Mobilitat va confirmar que ja hi ha hagut reunions amb els màxims responsables de l'aerolínia, el seu president Michael O'Leary i el vicepresident Michael Cawley.

La Generalitat i Ryanair s'intercanvien documentació i també han mantingut trobades a Irlanda, d'on és originària l'aerolínia de baix cost. Això sí, damunt la taula ja no hi ha el document de preacord signat pel tripartit abans de la seva sortida del Govern. De moment, però, es desconeix l'estat en què es troben les converses per assegurar la presència de la companyia a Vilobí d'Onyar.

"No volem especular"

Sobre aquest punt, el director general de Transports i Mobilitat va ser taxatiu. Ricard Font va afirmar que "la voluntat d'aquest Govern és no especular" i que, quan hi hagi notícies, correspondrà a la companyia anunciar-les.

La Generalitat insisteix, però, en què l'aeroport de Girona és rendible a Ryanair com a porta d'entrada de turisme, no només a la Costa Brava sinó també arreu de Catalunya. En cas que s'arribés a un acord, la companyia, però, ja ha deixat clar que la recuperació de vols i freqüències es començaria a operar a partir de la temporada d'hivern.

Per aquest estiu, Ryanair ja ha dit quina és la seva postura. I és que, com ja va anunciar el seu vicepresident, es cancel·len 18 rutes des de les instal·lacions de Vilobí. Aquesta reducció suposa que l'aeroport de Girona passi a tenir 46 enllaços i les freqüències setmanals es redueixin de 300 fins a 194.

Influència per al traspàs

El director general de Transports i Mobilitat, en una reunió de la taula estratègica per a l'impuls del traspàs de l'aeroport de Girona va explicar "en quin moment es troba el procés de privatització d'Aena, i quina és la influència que podria tenir en el futur traspàs". En aquest punt, Font va dir que les instal·lacions de Vilobí d'Onyar van tenir 10,5 milions d'euros en beneficis.