El Consell de Ministres té previst aprovar avui la licitació del desdoblament de la N-II en el seu tram entre Sils i Caldes de Malavella, que està aturat des de juny de 2009, quan l'empresa adjudicatària que estava fent les obres va fer fallida. Des de llavors, les obres en aquest tram de carretera, igual que en el Sils-Maçanet, han restat aturades i empantanegades, aixecant dures crítiques per part de la societat gironina. Avui, l'Estat té previst desencallar finalment un dels trams aturats, amb una inversió de 33 milions d'euros que anirà íntegrament a càrrec de les arques públiques, sense col·laboració público-privada. El diputat socialista gironí Àlex Sáez s'ha mostrat satisfet amb la decisió, que, segons assegura, demostra que tant el Govern de l'Estat com el ministeri de Foment estan compromesos amb aquseta carretera i la consideren una prioritat.

Sáez calcula que els treballs podran començar abans de finals d'any, en un període de temps d'entre cinc i set mesos. Després de la licitació d'avui, s'haurà de publicar al Butlletí Oficial de l'Estat (BOE) en una o dues setmanes, després hi haurà un termini d'un parell de mesos per a la presentació d'ofertes, després s'hauran d'obrir les ofertes, fer l'adjudicació provisional i finalment que s'aprovi de forma definitiva.

El diputat socialista gironí destaca que, "tal com es va prometre", la primera licitació d'obra pública que s'ha pogut fer per a carreteres ha anat a parar a la N-II, cosa que, al seu parer, demostra el compromís de l'Estat amb aquesta infraestructura. Per a Saéz, es tracta d'una victòria col·lectiva, ja que ho havien sol·licitat tots els grups polítics i també el conjunt de la societat, i remarca especialment que, en un context de retallades, l'Estat "manté una forta inversió pública en infraestructures". "És una molt bona notícia, va assenyalar.

Pel que fa a l'altre tram que queda encallat, el Maçanet-Sils, Sáez assegura que continuaran insistint per aconseguir que sigui el següent en finalitzar-se, i també seguiran treballant perquè el tram nord sigui una realitat.

El desdoblament de la N-II s'ha convertit, en els darrers temps, en un dels grans clams de la societat gironina a nivell d'infraestructures. El tram entre Sils i Maçanet està aturat des de l'octubre de 2008, quan l'adjudicatària va decidir no continuar amb els treballs perquè el projecte s'havia encarit. El juny de 2009 s'hi va sumar el tram Sils-Caldes, ja que l'empresa que hi estava treballant havia fet fallida.

Des de llavors, la crisi econòmica ha complicat la represa de les obres, i de fet s'havia arribat a plantejar fer els treballs a través d'una col·laboració público-privada, cosa que de moment no es fa. Encara a mitjans de març, el ministre de Foment, José Blanco, assegurava que no tenia prou diners per a licitar el desdoblament de la carretera, malgrat els reiterats acords del Congrés i les anteriors promeses. Tot i això, assegurava que quan hi hagués diners seria una de les primeres carreteres que desencallaria. Finalment, sembla que ha arribat el dia de fer-ho.