Els temporals han castigat durament la platja de Lloret de Mar en diverses ocasions i a causa del fort onatge, el passeig marítim també n'ha patit les conseqüències, amb forts danys. Per frenar les variacions que pateix la platja amb retrocessos a causa dels temporals, la Direcció General de Sosteniblitat de la Costa i del Mar ha dissenyat un projecte d'estabilització de la platja que entre d'altres, preveu l'enderroc de 2.500 metres quadrats del passeig marítim i de l'aparcament que es troba a la zona nord de la platja, a l'àrea de Sa Caleta, per tal així que es pugui incrementar l'amplada de la platja en aquesta zona i retorni al seu estat natural.

Una conseqüència que l'Ajuntament no té intenció d'acceptar de primeres i per això, com va explicar ahir el regidor de Platges de Lloret, Santiago Ontañón (PP), el consistori celebrarà una reunió sobre aquest tema per presentar al·legacions al projecte. A més, l'edil assegura que la seva postura inicial serà la de "no haver de pagar un preu tan alt i massa car, quan per nosaltres aquest és també un aparcament imprescindible" i va afegir que abans de tirar a terra part del passeig de mar de Lloret de Mar, "s'haurien de comptemplar altres opcions perquè potser amb uns dics soterranis n'hi ha prou, ningú té la veritat absoluta", va ressaltar.

Finalment, l'edil va concloure que si el 2008 no hi hagués canvi en el Govern espanyol passant del PP al PSOE, "tindríem el projecte de façana marítima aprovat" i al seu parer no caldria fer recular el passeig com es preveu en aquest nou projecte.

I és que aquesta proposta de Costes, que es troba en exposició pública, proposa la construcció d'un dic independent a la zona central de la platja i un de submergit a l'extrem sud d'aquesta. Una alternativa que té com a objectius: reduir el fenòmen de basculament d'aquesta platja i protegir-ne la zona sud on hi van haver més danys durant els temporals de l'any 2001. A banda, d'entre les diferents alternatives previstes en el projecte s'ha escollit aquesta dels dos dics perquè el cost econòmic és inferior i assegura que tot i construir un dic submergit, l'impacte ambiental construït pels dics i l'aportació de sorra es considera de tipus "moderat i temporal". En concret, per portar a terme aquesta opció s'aportaran un total de 35.000 metres cúbics de sorra i s'assegura que és el que donarà més satisfacció als usuaris.