Les tres cambres de comerç, la universitat, els sindicats i les patronals de la demarcació tornaran a fer un manifest unitari sobre l'aeroport de Girona. En aquesta ocasió però (la quarta en poc més de dos mesos), serà tota la societat civil la que demanarà al govern de l'Estat el transpàs de la gestió de l'aeroport als representants del territori. Els sectors empresarial, acadèmic i cultural aprofiten la liberalització dels aeroports espanyols promoguda per Aena per reiterar que siguin els gironins els que es posin al capdavant de l'aeroport.

Tal com ja havien fet en ocasions anteriors (el passat 18 de febrer sense anar més lluny), la petició es farà a través d'un manifest conjunt que sortirà d'un acte que es celebrarà demà al Palau de Congressos. L'escrit del que surti d'aquesta jornada servirà per fer pressió i reivindicar "un aeroport que ens toca gestionar-lo per herència", tal i com va manifestar el president de la Cambra de Comerç de Sant Feliu, Joan Puig. En una roda de premsa també conjunta el president de la Cambra de Girona, Domènec Espadalé, va lamentar la situació de les administracions gironines, "que són segurament les úniques que comercialitzen un aeroport i després no poden gestionar-ne els beneficis". "No volem que els diners que genera l'aeroport (uns 12 milions l'any passat) serveixin per pager els deutes d'altres aeroports", va remarcar el president de la Cambra.

Els organitzadors de l'acte van justificar la creació d'aquest manifest perquè consideren que "ara és el moment clau per pressionar Espanya i Aena", tot i que en el comunicat que van emetre el 18 de febrer els representants d'aquest sector (agrupats en el Grup Impuls per Girona) ja reclamaven la gestió de l'aeroport. Espadalé va assegurar que amb aquesta petició "només volem que es compleixi el que diu l'Estatut d'autonomia", i va fer una crida a la classe política "perquè agafi com a bandera aquest manifest i defensi una gestió gironina de l'aeroport".

L'incís en fer un altre comunicat conjunt (en total ja són quatre els que han fet societat civil i classe política gironina sobre aquest tema) no és gratuït. Els impulsors consideren que amb una gestió de l'aeroport des del territori es poden solucionar els "xantatges" i els problemes que han sorgit últimament entre Ryanair i la Generalitat. En aquest sentit, Espadalé creu que el traspàs de competències seria positiu per solucionar un tema com el de les taxes que cobren les companyies aèries per operar a Girona.

La gestió des del territori també serviria per redefinir i complementar les "funcions" que han de tenir l'aeroport del Prat i els de Reus, Sabadell, Lleida o Girona. L'acte de demà també rebrà el suport d'Òmnium Cultural i de la universitat de Girona (UdG). Ahir la seva rectora, Anna Maria Geli, va recordar la importància de tenir una connexió com l'aeroportuària per afavorir la relació amb el professorat i alumnat estranger, i amb la creació de congressos i jornades.