A nous temps, noves eines de promoció. Si és internet el lloc d'on surt avui la majoria d'informació, si és a través de la xarxa que els viatgers preparen majoritàriament les seves vacances, si hi ha blocaires especialitzats en turisme la influència dels quals és global, cal ser-hi presents. Setze dels blocaires internacionals més influents en turisme han vingut a les comarques gironines convidats pel Patronat de Turisme, en una novedosa forma -es du a terme per primer cop a Catalunya- de promoció: el blogtrip.

Els 16 influenciadors-nom amb què els designa el propi Patronat- van arribar a la Costa Brava el 3 maig i hi estaran fins al 10. Responsables de blocs de publicacions tan prestigioses com National Geographic (Marilyn Terrell), Brilliant Tips (Rich Whitacker), Velvet Escape (Keith Jenkings), Tripwolf (Ana Fañanas i Lea Hajner), WildJunket (Nelly Huang), Traveldudes (Yvonne Zagermann) entre d'altres, tots giren els ulls, molts per primer cop, cap a les comarques de Girona, i ho explicaran als seus seguidors/lectors. "Una oportunitat única", segons asseguren des del Patronat.

Els representants del Patronat de Turisme expliquen que hi ha actualment dos tipus de viatgers: "un, el tradicional, basa la presa de decisions en els seus contactes que té cara a cara. L'altre, el social, ho fa mitjançant internet, i llavors, és clar, les seves opcions es multipliquen".

És per això que inicien noves accions de marketing com aquest blogtrip. "No es tracta de convidar a bloggers i ensenyar-los el que tenim, tal i com havíem fet tota la vida amb els periodistes de mitjans tradicionals. És una eina diferent, per uns mitjans diferents", assenyalen.

Dijous els 16 blocaires van estar a la ciutat de Girona, i van dinar al Celler de Can Roca. Abans el xef, Joan Roca, els va mostrar les interioritats de l'establiment, mentre tots n'enregistraven fins el darrer detall amb les seves càmeres, per penjar-ho seguidament a la xarxa. Són els nous temps.