En un context econòmic com l'actual, fins i tot els partits polítics (especialment els més petits) s'han hagut d'espavilar per fer campanyes que siguin tant originals... com econòmiques. En alguns casos, com el GRILL de Lloret, han aprofitat la moda dels lipdub per donar-se a conèixer, mentre que en altres s'ha intentat retallar pressupost a través de la col·laboració ciutadana, com en el cas d'ICV també de Lloret.

I és que els ecosocialistes lloretencs, mesos abans de començar la campanya, van convocar un concurs d'idees obert a tots els veïns del poble per tal de triar el seu eslògan de campanya. El concurs preveia un premi de 50 euros per a la persona que proposés l'eslògan guanyador. Al final, la formació va rebre unes 30 propostes diferents i finalment van escollir Amb tu decidirem com a eslògan guanyador.

També a Lloret, en canvi, el GRILL de Joaquim Teixidor ha decidit apostar per la música i el ball: han fet un lipdub, vídeo musical en pla seqüència on els participants fan playback d'una cançó. En aquest cas, el GRILL va enregistrar el seu vídeo el passat diumenge i ja es pot veure a la xarxa a través de Youtube. Al ritme de Moving, de Macaco, tots els integrants de la candidatura, vestits de verd (un dels colors del partit) "voten" per Teixidor.

Finalment, també a la localitat selvatana, el Millor -que intenta obtenir representació per primera vegada, ja que el 2007 no ho va aconseguir- fa passejades gratuïtes amb el trenet, que porta una gran pancarta electoral enganxada al vehicle. El seu cap de llista, Marc Fuertes, es dedica a aquest servei de transport de viatges i turisme.

A Riudellots de la Selva, els dirigents d'Independents per Riudellots expliquen que aposten per una campanya electoral "diferent, divertida i participativa" per suplir la manca de recursos. En aquest sentit, sortejaran 250 euros o una nit d'hotel a Barcelona entre els veïns de la localitat que encertin una sèrie d'enigmes sobre el poble, anomenats "riudenigmes", que plantejaran en uns flyers que s'estan repartint. Segons va explicar el partit, el dia del míting final de campanya hi haurà una urna on els veïns assistents podran dipositar els flyers amb els "riudenigmes" encertats, i posteriorment es farà el sorteig. "El guanyador podrà triar entre un val de 250 euros per comprar en els establiments del poble o bé una nit d'hotel a Barcelona amb entrades per al teatre", destaca la formació. El cost del premi l'assumeixen els candidats que van a la llista i "no el partit".

Hi ha, en canvi, qui prefereix estalviar-se uns diners en el local electoral. És el cas, per exemple, d'ERC de Sant Joan de les Abadesses, que en lloc de tenir un local electoral propi ha preferit apostar per llogar un espai a l'aparador dels comerços del poble. El preu d'aquesta interacció entre el partit i els set comerciants que l'han acceptat és de 30 euros.

ERC va llençar la proposta la mateixa setmana d'inici de campanya, i ja s'hi han adherit diversos botiguers. L'alcaldable, Sergi Albrich, diu que amb aquesta operació es vol demostrar la seva "intenció de contribuir a dinamitzar el teixit comercial de la vila", que, segons consideren, és un dels principals "pals de paller" de Sant Joan.

Finalment, des de la CUP, una de les formacions que menys diners ha destinat a campanyes, s'ha optat per potenciar la participació dels internautes a través de www.cuptivistes.cat. D'aquesta manera, en funció de la disponibilitat que té cadascú (des d'un minut a una tarda o matí sencers), l'internatua pot donar a conèixer la CUP en xarxes socials o compartir el material de campanya.