Adif invertirà més de 12 milions d'euros per instal·lar pantalles acústiques al tram de l'alta velocitat comprès entre Riudellots de la Selva i Figueres. En total, s'instal·laran proteccions en més de 7 quilòmetres de via, situats a tocar de zones residencials, empreses o espais rurals. El projecte per col·locar les pantalles -que seran de formigó, metall o arbusts- s'ha adjudicat en dues fases. Precisament, aquest dimecres l'administrador d'infraestructures ha licitat la segona fase, que concentra el gruix dels treballs. El seu pressupost és de 10,3 milions, que serviran per minimitzar el soroll del pas dels trens al llarg de 5,6 quilòmetres dels 38 que comprèn el tram Riudellots-Figueres.

El tram de l'alta velocitat entre Riudellots de la Selva i Figueres s'estén al llarg de 38 quilòmetres. Comprèn els túnels urbans de Girona i tot el traçat fins a la capital de l'Alt Empordà. Precisament, mentre la tuneladora executa el segon dels túnels, Adif ja ha començat a tirar via des de Figueres cap al sud. Es preveu que tota l'obra s'enllesteixi i entri en funcionament el 2012.

D'ençà que el TAV surt de Girona i fins que arriba a Figueres, la traça de l'alta velocitat passa a prop de diversos nuclis i pobles, com ara habitatges de Sarrià de Ter o de Bàscara. Per minimitzar el soroll que facin els trens, Adif instal·larà pantalles acústiques al llarg de 7,48 quilòmetres.

Es tracta de punts on el TAV passa a prop de zones residencials, polígons o espais rurals. L'Estat ja va adjudicar una primera fase d'aquest projecte, que comprenia la instal·lació de proteccions al llarg d'1,83 quilòmetres. En total, els treballs es van adjudicar per 2,66 milions

Aquest dimecres, Adif ha licitat la segona fase dels treballs per minimitzar l'impacte acústic al tram Riudellots-Figueres. Les obres compten amb un pressupost de 10,13 milions i preveuen la instal·lació de pantalles acústiques al llarg de 5,65 quilòmetres.

Les proteccions que s'instal·laran es posaran a tocar de la traça de les vies i seran de formigó, de metall o bé vegetals. Els treballs comprenen la cimentació de les pantalles, les feines de moviments de terres, la col·locació dels panells i les tasques de drenatge.

A l'hora de marcar sobre plànol aquells punts on es posaran les pantalles, Adif ha portat a terme diferents estudis tècnics. Durant aquests, s'han analitzat els nivells màxims de soroll que generarà la infraestructura en diferents punts situats al llarg del traçat entre Riudellots de la Selva i Figueres.