El Consell de l'Audiovisual de Catalunya ha guardonat els treballs de quatre centres escolars gironins que fan un anàlisi crítica dels mitjans audiovisuals. Es tracta de l'Escola Josep Dalmau Carles de Girona, en educació infantil i primària, amb el segon premi per 'La ràdio a l'escola en el context del projecte d'immersió lingüística de centre' i el tercer premi per 'La publicitat i els valors', per als alumnes de Primària del cicle mitjà i superior del mateix centre. L'alumna Xènia Serrat Alcàcer, de l'Institut La Garrotxa d'Olot ha obtingut el primer premi per 'Els guardians de la llibertat' per als alumnes d'ESO i l'Institut de Castelló d'Empúries, ha aconseguit el segon premi per 'L'ull viu'.

En Educació infantil i educació primària cicle inicial, l'escola Josep Dalmau Carles de Girona s'ha endut el segon premi pel treball 'La ràdio a l'escola en el context del projecte d'immersió lingüística de centre'. Els alumnes participen en una experiència radiofònica i s'ha premiat perquè és un projecte on es fa palesa la competència comunicativa audiovisual, on hi participa tot el centre durant tot el curs escolar, tot relacionant l'àrea curricular de llengua catalana amb el llenguatge propi de la ràdio, recorrent a una metodologia analítica i experimental amb una posterior fase de creació pròpia, tot desenvolupant petites produccions.

El mateix centre ha obtingut el tercer premi en educació primària cicle mitjà i cicle superior per 'La publicitat i els valors'. El jurat ha valorat el treball, que inclou activitats d'anàlisi i de reflexió sobre el llenguatge publicitari i sobre els valors que la publicitat duu implícits, finalitzant amb un procés d'elaboració d'espots publicitaris estàtics i dinàmics, i afavorint d'aquesta manera la competència comunicativa audiovisual

Per la seva banda, el segon cicle d'ESO de l'Institut Castelló d'Empúries ha obtingut el segon premi per 'L'ull Viu', el programa de televisió de l'Institut de Castelló d'Empúries. De 25 minuts de durada, s'emet mensualment durant el curs escolar i des del desembre del 2010. Segons el jurat, és un treball dirigit a conèixer i valorar de manera coherent i eficaç el mitjà de la televisió a través de la recerca d'informació, anàlisi i producció d'un programa televisiu, contribuint a la millora de la competència comunicativa audiovisual.

Per últim, l'alumna d'ESO Xènia Serrat Alcàcer, de l'Institut La Garrotxa d'Olot, ha guanyat el primer premi amb 'Els guardians de la llibertat'. Es tracta d'un treball de recerca sobre sobre el tractament subjectiu dels programes de televisió relacionats amb els telenotícies, centrant-se en l'àmbit de la immigració i la joventut. El jurat ha destacat que és un treball d'Educació en Comunicació Audiovisual molt rigorós, amb una estructura molt coherent. És el resultat d'una investigació sobre la manipulació informativa dels mitjans televisius molt acurada que es complementa amb la producció d'un fals telenotícies amb un tractament audiovisual amè i creatiu, que s'endinsa en un procés de reflexió col·lectiu molt enriquidor sobre l'objectivitat de les notícies que ens arriben a través dels informatius de les diverses televisions.

Arreu de Catalunya, s'han concedit divuit guardons en una cerimònia aquest dilluns al migdia a treballs sobre el procés d'elaboració de les notícies, el llenguatge radiofònic i el llenguatge publicitari, l'animació audiovisual, les sèries de ficció juvenils o sobre l'objectivitat informativa i el tractament de la immigració i la joventut. També destaquen treballs que adapten un conte al llenguatge cinematogràfic, la producció d'un programa de televisió que s'emet mensualment durant el curs escolar, la producció de novel·les radiofòniques o la creació d'un canal de televisió per Internet sobre els projectes d'educació en comunicació.

En l'edició d'enguany, la vuitena, s'han presentat un total de 81 treballs. D'aquests, 54 corresponen a la categoria A, que premia escoles que hagin elaborat treballs sobre la percepció, l'anàlisi i la producció de continguts audiovisuals. Els 27 treballs restants s'han presentat a la categoria B, adreçada al professorat i que premia les propostes sobre educació en comunicació audiovisual en l'àmbit escolar i familiar.