El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, i el ministre de Foment, José Blanco, van signar ahir un protocol per desenvolupar la terminal logística intermodal de l'Empordà, així com la resta que es preveuen a Catalunya: al Vallès, al Prat i al Penedès. El protocol pretén promoure i definir les activitats de les terminals.

La terminal se situarà en els termes de Vilamalla i el Far. Serà un gran centre logístic intermodal d'empreses diverses amb accés ferroviari d'ample ibèric i europeu. Es preveu que disposi de 70 hectàrees per a activitats logístiques i indústria neta amb 52 hectàrees intermodals. Al Logis hi arribaran les vies fèrries per poder carregar la mercaderia. El gran complex industrial i de transport, a més, estarà connectat a la futura autovia A2 (l'actual N-II), l'AP7, la C31 (la carretera de Figueres a l'Escala), l'N-260 que enllaça la Garrotxa amb la comarca, i la C-260 que connecta amb Roses. S'estan elaborat els estudis sobre la viabilitat logística i econòmica, així com l'encaix territorial.