Per esquivar la vaga a l'aeroport de Girona

Ryanair permet als passatgers no facturar i pujar les maletes a l´avió

Els treballadors de Lesma denuncien que l'empresa s'ha saltat els serveis mínims i ha contractat personal temporal

 14:42  
La companyia de baix cost ha permès als passatgers que ells mateixos es portessin les maletes que s´han de facturar als mostradors fins a peu de pista | ACN
La companyia de baix cost ha permès als passatgers que ells mateixos es portessin les maletes que s´han de facturar als mostradors fins a peu de pista | ACN 

ACN | Ryanair ha permès als passatgers que han de volar des de Girona no facturar l'equipatge i portar ells mateixos totes les maletes, tant de mà com les altres, fins a peu d'avió. La companyia de baix cost vol, d'aquesta manera, esquivar qualsevol repercussió que pugui tenir la vaga dels treballadors de Lesma Handling, l'empresa encarregada dels serveis de terra. L'aturada, que comença avui, ja ha comportat una denúncia davant la Inspecció de Treball. Tot i que els serveis mínims s'havien fixat en un 40%, el comitè de vaga ha denunciat que es fa treballar més gent que un dia normal i, a més, s'han contractat sis treballadors per ETT.

La vaga a Lesma Handling, empresa que fa els serveis de terra de Ryanair a l'aeroport de Girona, s'ha convocat de manera indefinida. Les aturades, que comencen avui, es faran tots els dies de la setmana menys dimarts i dijous, en els horaris compresos entre dos quarts de nou del matí i les cinc de la tarda, i entre les nou i les onze de la nit.

El sindicat UGT, majoritari al comitè d'empresa, sosté que la vaga ha estat la única sortida per protestar contra les reduccions de jornada "arbitràries i permanents" que porta a terme Lesma. La UGT diu que la mesura no té raó de ser, perquè la direcció de Lesma demanava que pleguessin tres treballadors per no aplicar la reducció, però fins ara ja se n'han anat onze.

La vaga a l'aeroport de Girona arriba després que la setmana passada cap de les dues parts acostés posicions en una reunió davant el Tribunal Laboral. Aquest matí, però, el panorama que es vivia a l'aeroport de Girona no era, en cap cas, sinònim de caos.

I és que, amb la voluntat d'esquivar al màxim les interferències de l'aturada, Ryanair ha permès als passatgers portar-se ells mateixos tot l'equipatge fins a peu de pista. Fins i tot, aquelles maletes que per les seves dimensions s'han de facturar prèviament al mostrador.

Indignació entre els vaguistes

Un cop arribaven a la pista, el personal els recollia els equipatges i -ara sí- el carregaven a la bodega dels avions. La decisió ha provocat la indignació del comitè de vaga. "El decret de serveis mínims explicita que s'han d'acompanyar els passatgers a l'avió, però no diu res referent a la càrrega i descàrrega de maletes", ha ressaltat el responsable del sector aeri de la UGT a Catalunya, Xavier Extremera.

A més d'aquesta "clara vulneració del dret de vaga" -com ha concretat Extremera- el sindicat UGT també ha criticat que no s'han respectat els serveis mínims. Tot i que la Generalitat havia establert aquests en un 40% de la plantilla ordinària (és a dir, el personal que treballa en un torn), la direcció de Lesma Handling ho ha aplicat a la totalitat dels treballadors.

A això, a més, s'hi ha de sumar que s'han contractat sis persones mitjançant ETT. "Normalment, en un dia solen treballar una dotzena de persones per torn; però avui, entre una cosa i l'altra, en treballen catorze", ha criticat Extremera.

La UGT ha denunciat els fets davant la Inspecció de Treball, i una inspectora ha anat fins a Vilobí d'Onyar (Selva) per comprovar i aixecar acta dels diferents incompliments.

Els passatgers, alleujats

La indignació del comitè de vaga contrastava, però, amb l'alleujament que sentien els passatgers en veure que no s'havien de desfer de les maletes a la terminal si volien agafar el vol. Aquest és el cas d'una jove polonesa de 23 anys, la Mònica, que havia d'agafar un vol fins a Wroclaw poc abans de les dues de la tarda.

"Porto sis mesos estudiant a Catalunya amb una beca Erasmus, i quan vaig descobrir que l'equipatge no podia venir amb mi em vaig estressar molt", ha explicat. I ha afegit: "Però ara m'han dit que no hi havia problema, he respirat alleujada i, per tant, torno a casa".

Més o menys aquesta mateixa sensació també és la que han experimentat una parella de jubilats polonesos a qui l'Adam, un guia turístic, ha acompanyat fins a l'aeroport de Girona per agafar el vol. "en un principi, Ryanair demanava no facturar més maletes que l'equipatge de mà, però ara ens han dit que podem portar totes les maletes fins a l'avió i que ens les portaran a destí", ha explicat el guia turístic.

  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per


Avís legal
Altres mitjans del grup
Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Regió 7 | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya