El Consell de Ministres va autoritzar ahir Foment a compensar durant aquest 2011 amb 2,8 milions la societat TP Ferro, concessionària del projecte, construcció, manteniment i explotació de l'enllaç internacional Figueres-Perpinyà de la nova línia ferroviària d'alta velocitat. Amb aquest segon pagament es complementarà la compensació econòmica addicional de 24,4 milions abonats ja a TP Ferro l'abril passat, tal com s'estableix en el contracte de concessió. L'Estat ha de pagar aquests diners perquè no fa circular trens entre Barcelona i Figueres malgrat que TP Ferro va acabar a temps totes les obres.

Aquest acord, signat a Madrid el 15 de desembre i a París dos dies després, té per objectiu mantenir l'equilibri econòmic i financer de la concessió, segons van constatar els governs espanyols i francès durant la celebració de la cimera celebrada a Madrid l'abril de 2009.

Les disposicions d'aquest contracte estableixen que les aportacions financeres extraordinàries que l'Estat espanyol ha de realitzar a la concessionària per no haver entrat en servei el tram d'alta velocitat Barcelona-Figueres es materialitzin mitjançant l'ampliació del termini de concessió en tres anys, passant de 50 a 53 anys, i fent compensacions econòmiques adicionals.

Aquestes compensacions es realitzen, per una banda, mitjançant un préstec participatiu i, per l'altra, amb una compensació econòmica addicional. El compromís del Ministeri de Foment és de pagar per al període 2009-2012 de 66,3 i de 62 milions d'euros corrents, respectivament.