El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, va posar en servei ahir, des de Palamós, el nou tram desdoblat de la carretera C-31 entre aquesta localitat i Castell-Platja d'Aro, on enllaça amb l'autovia que ve des de la sortida de l'AP-7 a Maçanet de la Selva. Així, des d'aquest municipi selvatà fins a Palafrugell, són 48 els quilòmetres d'autovia que hi ha de manera ininterrompuda. El cost d'aquesta obra ha estat de 88 milions d'euros, segons ha explicat el Departament, i encara en falten 1,7 milions més per executar els serrells que manquen: entre d'altres, revegetació dels talussos, l'adequació de passos de fauna, l'enjardinament dels enllaços i rotondes i la recuperació de l'entorn de l'ermita de Fenals.

Amb l'obertura d'ahir es posa fi a dos anys d'obres i, sobretot, a les interminables i desesperants cues que es creaven a l'estiu i els caps de setmana entre Palamós i Platja d'Aro -quan els altres trams ja estaven desdoblats-. Recoder va destacar la "comoditat" que suposarà per la gent del territori alhora que fa la Costa Brava "més accessible" pels visitants. L'alcalde de Platja d'Aro, Jordi Giraut, es va manifestar en els mateixos termes ja que celebra que es preveu que reduirà el trànsit per l'interior de la localitat. L'alcaldessa de Palamós, Maria Teresa Ferrés, es va mostrar satisfeta perquè era "una reivindicació històrica", mentre que pel batlle de Calonge, Jordi Soler, veu l'obra "altament positiva", si bé va lamentar que no es fes el segon accés al municipi per millorar el trànsit a Sant Antoni.

L'obra, segons fonts del Departament, es va adjudicar per uns 78 milions d'euros. No obstant això, alguns canvis en el projecte, principalment el canvi de l'enllaç est de Palamós i la modificació de la rasant al seu pas per aquest municipi n'han fet pujar el cost fins els 88 milions. Respecte la prolongació de l'autovia a l'anomenada "variant de la Bisbal", Recoder va dir que no hi havia novetat però que s'ha de seguir amb l'Anella de les Gavarres.