El secretari de Medi Ambient i Sostenibilitat de la Generalitat, Josep Enric Llebot, va dir ahir que és "obvi" que els temes ambientals "han perdut visibilitat" a l'actual Govern i que "potser hagi faltat diàleg" amb els grups ecologistes abans d'introduir determinades mesures a la llei òmnibus. En algunes de les que han suscitat més controvèrsia, com ara l'accés motoritzat al medi natural o la modificació d'alguns límits del Cap de Creus, Llebot va defensar que "probablement es podien haver tractat d'una forma diferent, i potser ha faltat aquest diàleg". Tanmateix, va negar que "s'hagi menyspreat" els ecologistes i va afirmar que, sobretot en el tema del Cap de Creus, "no es pensava en la dimensió que tindria" en considerar que es tractava de "regularitzar un error administratiu, i de cap manera d'una operació immobiliària" i, per tant, "no es pensava en aquest plantejament dels grups ecologistes".

En referència a les dures crítiques de les organitzacions ecologistes a la llei òmnibus, Josep Enric Llebot va assenyalar que, amb aquests grups, "hem parlat i seguim parlant". Tanmateix, va puntualitzar que "no hem parlat estrictament dels aspectes norma?tius que es tractarien en aquesta llei".

El secretari de Medi Ambient no veu contradictori que la mateixa conselleria encarregada de la planificació de les infraestructures vetlli al mateix temps pel seu encaix mediambiental perquè, segons el seu parer, "una infraestructura no és necessàriament una agressió al medi natural".

"Si a un Departament encarregat d'infraestructures li afegeixes una part ambiental, es pot influir des de dins, en el mateix lloc de la presa de decisions, en les consideracions mediambientals, i no quan ja està acabat" donant-se inici llavors a "una lluita entre departaments" per imposar els seus criteris. Amb tot, admet que encara "s'ha de provar" que aquesta estructura és més eficient que la que hi havia abans amb un departament de Medi Ambient propi i demana esperar un temps "a veure si és una estructura fallida en temes ambientals o si aquests poden entrar d'una manera més fàcil" en les polítiques de la Generalitat.

Sobre la possibilitat que les noves activitats econòmiques no requereixin un informe d'impacte ambiental previ, amb l'objectiu d'agilitzar els tràmits empresarials, Llebot no considera que hi hagi menys garanties en qüestions ambientals, ja que "es faran inspeccions posteriors per controlar l'autorització".

En aquest àmbit, el secretari de Medi Ambient explica que a Catalunya "s'havia arribat a la situació que les condicions que es demanaven aquí eren superiors a les regulades per la normativa estatal".