L'Ajuntament de Puigcerdà ha presentat una nova edició de la Setmana Cultural -l'antiga festa major-, que se celebrarà del 2 al 10 de juliol. Durant la presentació, la tècnica de Cultura, Mari Carme Ramon, i el batlle, Albert Piñeira, van incidir en dos aspectes. D'una banda, que en temps de crisi l'Ajuntament "ha fet i farà" un esforç d'imaginació "perquè cada vegada s'ha de fer més per menys". En aquest sentit, Piñeira va indicar que la Setmana Cultural ha experimentat una retallada pressupostària del 15%, que, sumada a la de l'any passat (que va arribar al 40%), significa un descens del 55% en dos anys. El pressupost d'enguany, doncs, és de 16.000 euros.

Davant de les restriccions econòmiques, el consistori ha fet una aposta pels grups locals i, per tant, els músics i artistes de Puigcerdà i la Cerdanya hi tindran un paper destacat. A més, un altre aspecte important és que el consistori vol promoure l'oferta global del mes de juliol com un concepte unitari i posicionar-lo en el mercat turístic.

Primera proposta

Piñeira va argumentar que la Setmana Cultural del Roser és la primera proposta d'un mes que es completa amb la setmana de la formació que proposa la Universitat d'Estiu Ramon Llull i la festa major, que tancarà el mes. En aquest sentit, l'alcalde va remarcar que "poques ciutats com Puigcerdà poden oferir un programa tan complet el mes de juliol".

L'objectiu és fer anar a la localitat de Puigcerdà molts més visitants en un mes que alguns anys deixa el municipi amb els serveis a mig rendiment.