Els temps mig d'espera per fer tràmits d'atenció generalista és de 7 minuts a l'Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC) que es troba a la nova delegació de la Generalitat a Girona. Mentre que en l'atenció especialitzada l'espera s'allarga, de mitjana, fins als 14 minuts.

Aquesta oficina, que es va inau?gurar el 16 de juny de 2010, ha donat servei a 118.739 persones en un any. Per tant, ha atès unes 553 persones cada dia, amb una afluència puntual de 800 i amb pics de fins a 1.000 usuaris, i de 3.076 cada setmana.

De les 118.739 persones assistides, 61.391 (52%) han demanat una atenció generalista. És a dir, informació genèrica, registre de documents, cèdules d'habitabilitat o conciliacions, entre d'altres. La resta, o sigui, 57.348 ciutadans (el 48%), han demanat una atenció especialitzada.

Aquesta és l'única oficina de Catalunya que concentra tots els serveis territorials. Aquest juliol s'incorporarà el darrer, Justícia.

El director general d'Atenció Ciutadana i Difusió, Ignasi Genovès, va acompanyar el delegat Eudald Casadesús a la presentació de les dades i va qualificar la seu gironina del Govern català d'experiència "pionera" a Catalunya que s'expandirà a "altres territoris".

La responsable de l'OAC, Mercè Nadal, va exposar que entre les "suggerències" rebudes estan els temps d'espera, tot i que Genovès va remarcar que són uns temps "raonables".

Arran d'aquest primer any de funcionament, la Direcció General d'Atenció Ciutadana ha realitzat una enquesta de satisfacció entre 240 usuaris que han utilitzat els serveis.

Un notable alt

El resultat d'aquesta avaluació atorga a l'OAC un nota de 8,4 sobre 10. Els aspectes més ben valorats són l'ordre i la enteja (8,9), l'amabilitat de les persones que hi treballen (8,8) i l'horari d'atenció al públic (8,8). A l'OAC hi treballen més de 40 professionals.