Vostès potser recordaran el meu escrit del passat mes de febrer titulat, Girona, què tenim?A banda d'explicar les excel·lències de les nostres comarques, que les té, alertàvem de la necessitat de negociar l'acord amb la companyia Ryanair per tot el que suposa per a la nostra economia, tant per el sector turístic com globalment. Després de sentir felicitacions i també, per què no dir-ho, crítiques per la nostra forma de pensar, vàrem poder llegir escrits i opinions reconegudes com les del senyor Germà Bel, demostrant que en termes més econòmics que les ajudes a Ryanair no són una subvenció sinó una inversió al territori que el Govern recuperaria amb escreix via recaptació d'IVA i IRPF. És indiscutible la seva rendibilitat si ens parem a pensar en la quantitat d'impostos que l'activitat genera i la quantitat de llocs de treball que representa.

Vàrem rebre felicitacions i elogis, tots ens donaven "suport", però a l'hora de la veritat, en anar a explicar als polítics i institucions del país que bona part de l'economia Gironina estava en perill, només la gent del nostre sector ens va fer costat. Mes endavant va sortir comerç gironí dient que potser teníem raó i fins i tot, dos mesos després, els sindicats alertaven de la possible pèrdua de llocs de treball. A vegades em pregunto, com a empresari, on són els sindicats quan ?nosal?tres els necessitem? Quí genera llocs de treball?De tot plegat, però, vàrem extreure un fet molt positiu; finalment, polítics i ciutadans gironins veuen que Girona és ja una destinació important per Catalunya i l'economia del país. Prova de tot plegat és el bon fer del nou govern de la ciutat de Girona, que ha apostat definitivament per el turisme.

Però, i el Govern català? Per què aposta? Des d'aquells dies del mes de febrer, és a dir fa quasi mig any, i després d'un munt de reunions amb la classe política catalana i gironina: la vicepresidenta del Govern català, representants del Departament de Mobilitat i Transport, passant per diferents representats dels partits catalans, tant del Govern actual i de l'anterior. L'única resposta ferma que ens han dit és "estem negociant amb discreció, per tant el més correcte és que calleu, perquè si no, la negociació es podria complicar" Bona resposta, no? També deien que l'aposta era per la gestió i el traspàs dels aeroports a la Generalitat de Catalunya.

Nosaltres hem callat fins avui, avui que sembla més clar que mai, que de Ryanair a Girona, res de res. Això sí, a Barcelona (capital de Catalunya) SÍ!!. La gestió que ja porten vostès és la dels passatgers a l'aeroport del Prat. Ens diuen que han fet una bona oferta a Ryanair, però la veritat és que l'oferta és la mateixa o molt semblant a la que van firmar en el preacord l'antic Govern català amb el vistiplau del principal partit de l'oposició, curiosament ara en el Govern. Tot plegat, per posar-se a riure. Veig que passats quatre mesos encara no han estat capaços de llegir cap estudi sobre l'impacte de l'aeroport de Girona a la les nostres comarques.

Per tant, avui toca preguntar-nos de nou, A GIRONA QUÈ TENIM???? Tenim el de sempre, un Govern català més centralista que mai amb Barcelona, fet equiparable àmpliament amb centralisme del Govern espanyol amb Madrid.

També tenim la pitjor carretera nacional de tot l'Estat, unes xarxes de rodalies centenàries que NO uneixen l'interior amb la costa que més turistes rep de tot Catalunya, unes línies elèctriques deficients i unes infraestructures viàries del segle passat, evidentment insuficients. A Madrid també ara diuen que el tram de l'AVE que passarà per la nostra província serà el mes rentable de tot l'Estat ?espa?nyol. Com dirien allà, "manda h ......."!. Que bé que negociem els catalans a Madrid. Govern de la Generalitat de Catalunya, consellers i diputats, deixem de perdre el temps amb reunions estèrils, i parlem clar. Vostès no volen un aeroport de Girona fort que pugui portar 5 milions de passatgers. Sempre és millor omplir les terminals buides de la seva estimada Barcelona que aixecar l'economia de comarques. Sempre és millor tenir contents a 4 milions de barcelonins, que a la resta de catalans. I acabo igual que l'escrit anterior, continuem promocionant Girona com fins ara, gastant el mínin possible, perquè els milers d'empresaris gironins del turisme i serveis ja s'ho faran. Ells rai!

Ara jo hem pregunto, què tenim? Ah, ja recordo, el de sempre, Girona, rai!