El director general de Transports i Mobilitat de la Generalitat, Ricard Font, va manifestar ahir a la tarda que veu "difícil" que la companyia aèria Ryanair abandoni definitivament l'aeroport de Girona perquè li és "rendible".

"No deixarem de negociar mai ni tancarem les portes perquè Ryanair torni a Girona. En aquests moments crec que és difícil que acabi per marxar perquè per a la mateixa companyia és un negoci ser a Girona", va declarar Font durant la inauguració d'una nova parada d'autobús al centre de Banyoles. Respecte a les negociacions obertes des de fa mesos, el responsable de Transports i Mobilitat del Govern va apuntar que es troben en "el mateix punt" però que seguiran negociant "avui, demà i d'aquí a dos mesos", però va reiterar que Ryanair ha de complir "els contractes vigents en tots els aeroports amb els quals té contracte amb la Generalitat".

Ricard Font va assegurar que seguiran "parlant el temps que faci falta" i "avançar amb consens", però va recordar que la Generalitat de Catalunya ha posat "a sobre de la taula uns límits". "Les negociacions no tenen final perquè amb Ryanair, i està demostrat a nivell europeu, avui els podem tenir en contra però això no vol dir que d'aquí uns mesos les coses pu?guin canviar en funció dels seus interessos legítims econòmics i les seves predisposicions", va exposar el responsable de Transports i Mobilitat de la Generalitat.

Segons Ricard Font, la companyia irlandesa "insisteix en la proposta de quinze per tres (15 milions per cada 3 milions de passatgers)", mentre que el Govern els ofereix 7,5 milions d'euros anuals per 2 milions de passatgers arribats a la instal·lació gironina, així com uns terrenys per construir un hotel, o la creació d'una escola de personal de cabina, o un hangar.

A més, segons Font, cal sumar-hi, les "baixes taxes" a l'aeroport de Girona a les quals es va comprometre el Ministre de Foment, José Blanco, durant la seva última vista a Girona. "Tenim les posicions molt clares sobre quina ha de ser la nostra oferta base i estem disposats a avançar en valors d'arrelament, passa que hi ha uns criteris econòmics que són els que són. I anar més enllà seria abusiu", va assegurar i va afegir que Ryanair "fa deu anys que és aquí i això vol dir que han creat un mercat que els resulta rendible". Segons el responsable de Transports del Govern, la "majoria" de vols de Ryanair a Girona tenen una ocupació "superior a la qual qualsevol companyia de low cost es fixa per ser rendible" i està "entre el 70 i el 80% i a partir del 75% ja els és rendible".

Tranport públic a Banyoles

Ricard Font era ahir a Banyoles per posar en marxa -juntament amb l'alcalde, Miquel Noguer- una nova parada per a les línies regulars de transport urbà i interurbà. L'actuació, impulsada per l'Ajuntament de Banyoles, ha comportat un cost de 122.758 euros, dels quals el Departament de Territori i Sostenibilitat n'ha aportat 100.000.

Fins ara, les línies interurbanes d'autobusos s'aturaven a l'avinguda Països Catalans, en un espai molt reduït, poc preparat per a l'estacionament d'autobusos i sense cap marquesina; a més, l'antiga parada alterava la fluïdesa del trànsit a l'interior de la ciutat i la seguretat la pujada i baixada dels viatgers. Per millorar-ho, l'Ajuntament de Banyoles ha fet obres de remodelació de les plaes del Doctor Rovira i Hort de les Monges, amb l'objectiu d'encabir un nou punt de parada d'autobusos.