La decisió d'aparcar el traspàs de l'Aeroport de Girona i crear una comissió que treballi per definir una fórmula de gestió autònoma -similar a la del Prat- ha generat satisfacció continguda entre els agents implicats en l'impuls de l'aeroport. La decisió, acordada en el sí de la comissió bilateral Estat-Generalitat, no ha fet perdre de vista la prioritat que defensa el territori: el traspàs de l'Aeroport de Girona. Per això, Cambra de Comerç, Diputació i Ajuntament de Girona demanen que es continuïn fent passes en aquest sentit i entenen que la creació d'un òrgan de gestió autònom -que dependrà d'Aena- és una situació transitòria. Les tres parts volen estar al consell rector que s'ha de crear.

El president de la Diputació, Jaume Torramadé, ha reconegut que el resultat de la reunió entre Estat-Generalitat no era el desitjat perquè volien aconseguir que l'Estat desclassifiqués l'Aeroport de Girona i es traspassés a Catalunya. Ara bé, el fet que s'obri la porta a una gestió autònoma de les instal·lacions de Vilobí d'Onyar (Selva) a través d'una societat filial d'Aena -i la creació d'un consell rector amb participació territorial- és, per Torramadé, "un punt de partida interessant". "No és allò que demanàvem però pot ser un començament interessant", ha dit el president que ha volgut ser prudent en les valoracions perquè reconeix que l'acord encara està molt verd.

A banda d'això, Torramadé ha recordat que la Diputació està implicada a impulsar l'aeroport des dels anys 60 i, per tant, vol ser present en el consell rector que, de confirmar-se, tindria la mateixa estructura que el de l'aeroport del Prat: cinc dels nou representants serien catalans. "La Diputació té la voluntat de ser-hi i sembla lògic que la tingui, caldrà veure com es pot concretar", ha manifestat.

La Cambra, molt crítica

Per la seva banda, el president de la Cambra de Comerç, Domènec Espadalé, s'ha mostrat més crític encara amb l'acord pres per les dues parts. Espadalé ha dit que, de moment, només s'ha concretat la creació d'una comissió per arribar a definir com serà la gestió "individual i autònoma" dels aeroports de Girona, Reus i Sabadell i ha dit que això "no serveix de res". "Continuem pensant que Girona pot assumir perfectament la gestió de l'aeroport perquè és rentable i, a més, així ho recull l'Estatut", ha dit el president de la Cambra que és ferm a continuar reclamant el traspàs.

A més, Espadalé ha reivindicat el pes que ha de tenir el territori en el futur consell rector i ha advertit que els agents gironins han de tenir un "poder de decisió real". "Hem de poder decidir en la gestió dels slots, dels aparcaments, de tot", ha manifestat Espadalé.

Girona també vol el traspàs

Amb el canvi de color polític a l'Ajuntament de Girona, s'ha conegut que el consistori també serà present a l'associació que impulsa l'aeroport i que està disposat a posar diners en el nou conveni amb Ryanair, si aquest s'acaba confirmant. Per això, l'alcalde de Girona, Carles Puigdemont (CiU), ha manifestat que l'aprovació feta en la comissió bilateral és "un pas endavant clar però insuficient". "Ens continua fent falta el traspàs i no hi renunciarem", ha dit.

Puigdemont també ha destacat que l'Ajuntament de Girona, com a capital de demarcació, ha de ser present al consell gestor perquè el model basat en el turisme és important per a l'economia local de futur.

L'alcalde, que també és diputat al Parlament, ha defensat que "seria ideal" que el pressupost d'aeroports de 2012 ja reflectís les conseqüències de la nova gestió aeroportuària a Catalunya. "Això voldria dir que la temporada d'estiu es podrà gestionar amb els criteris de major competitivitat", ha dit Puigdemont, que considera que si Girona pot fixar les taxes serà una carta que les administracions poden jugar en el moment de negociar amb Ryanair perquè es quedi a Girona.