Els gironins que necessitin volar a Madrid s'hauran d'esperar fins a l'octubre, com a molt d'hora, per poder-ho fer des de l'aeroport Girona-Costa Brava. Tot i que a principis de maig Spanair i la Cambra de Comerç de Girona van anunciar que a partir del setembre la companyia tornaria a l'aeroport de Vilobí d'Onyar per enllaçar-lo amb la capital d'Espanya, de moment caldrà esperar com a mínim un mes més respecte al previst. Fonts de la companyia informen que la ruta s'està planificant però no faciliten més informació. A principis de maig, Jordi Juan, director de relacions institucionals i comunicació de Spanair, va explicar que la decisió de cobrir el buit que deixava la companyia irlandesa Ryanair en el trajecte Girona-Madrid es prenia amb una condició ben clara: "Spanair assumirà la ruta sempre que no hi hagi cap altra companyia que l'ofereixi".

Les paraules dites pels representants de la companyia fa tres mesos són l'única informació que hi ha sobre el retorn d'Spanair a Girona però ni AENA confirma que s'hagin formalitzat els permisos necessaris ni la direcció general de Transports i Mobilitat informa sobre l'estat de les negociacions amb l'aerolínia per la concessió de subvencions i l'establiment de convenis. Fonts de la direcció general de Transports i Mobilitat afirmen que les converses amb Spanair s'estan duent a terme en paral·lel amb altres aerolínies, tot i que no revelen quines.

Experiències anteriors

L'aerolínia espanyola ja coneix l'aeroport de Vilobí. A principis del 2007 hi va entrar per oferir un vol que enllacés Girona amb Madrid, però les importants pèrdues que originava la ruta -40 milions d'euros el primer trimestre del 2008- van fer que la companyia en comuniqués la cancel·lació el juliol del 2008 dins el marc d'un programa de viabilitat econòmica que buscava superar la crisi que afectava al sector.

Altres companyies ja havien apostat per la ruta amb anterioritat però totes s'hi van enganxar els dits: Air Nostrum, Air Catalonia, Intermed... L'única que ha aconseguit fer viable el trajecte ha estat Ryanair, que el va començar a oferir a finals del 2007. Per l'aerolínia irlandesa, el vol Girona-Madrid era un dels més exitosos, superant el 80% d'ocupació en tots els avions, i fins i tot atreia passatgers residents a la demarcació de Barcelona, a qui els sortia més econòmic desplaçar-se fins a Vilobí d'Onyar i agafar el vol des d'allà que no pas fer-ho a l'aeroport del Prat.

La viabilitat del trajecte, que Spanair assegura que està planificant, serà qüestió, segons fons de la pròpia empresa, de les ajudes que es puguin aconseguir, les quals incidiran sobre les tarifes. Tanmateix, sembla bastant clar que Girona-Madrid deixarà de ser una ruta low cost.